Alla inlägg den 5 september 2008

Av bettansbalkong - 5 september 2008 20:02

...ska vara med i rapporten. Den där rapporten som jag tjatar om hela tiden. Jag vet inte när den blir klar. Idag hade vi planeringsdag hemma hos en kollega. Det var lärorikt och bra. Kollegan bjöd på en god soppa, med röror till och böd. Hon hade en jättetrevlig trädgård. Hennes hus är lika gammalt som vårt, men det har inte varit utsatt för diverse renoveringar under årens lopp, så det kändes mera stabilt och gammaldags. Vårt hus blev renoverat nåogn gång på 70-talet. Det lades in heltäckningsmattor överallt, allt målades i brund och sk "pizzapanel" använde flitigt.. Allt blev brunt, skåpluckor, fönster, element, ja allt. Panel sattes in överallt vägga och tak. Det har varit svårt att få någon ordning här hemma. MEn vi har gjort en hel del nu. Jag ska lägga in lite bilder på vårt hus. I morgon går transporten till dotterns studiestad. Vi plockar ihpo lite som dottern kan behöva. Hennes kille är den som ska ha mest med. Hon blir nog glad att pappa kommer upp. De ska ligga kvar till söndag. Jag för min del ska åka till en annan stad och köpa cyklar på en aution. Döttrarna ska ha fotboll hela dagen. Nu dricker jag vin, ett Italienskt förståss. Vi har ätit fläskfilé, klyftpotatis och en underbar sås, gjord på en vitlöksost och lite grädde. Det var gott och jag åt för mycket förståss. Nu ska maken och jag slappa vid tv:n och bara mysa av att det är fredagkväll. God afton//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards