Alla inlägg den 9 september 2008

Av bettansbalkong - 9 september 2008 22:22

..Dock ej tagen idag, utan för ett par år sedan

Av bettansbalkong - 9 september 2008 22:09

...upp en division, till fyran. Damlaget förståss. Den här segerna behövde vår stads supportrar. Vilken fotboll de spelade. De är ju så samspelta och finns överallt på plan och på rätt ställe. De vann med hela 5-0 mot. De spelade mot dem som ligger efter dem i tabellen och de som ev skulle kunna hondra dem från att gå upp. De fick till äventyrs spela på vårt lags arena, den största i vår stad. Den brukar inte damerna få spela på i vanliga fall. Det tillägnas vår stad herrlag. Det går uselt för dem och de kommer med all sannolikhet att åka ut sin serie. Nu fick den publik som kom se en helt underbar fotboll. Min dotter höll dessuton nollan. Hon var så nervös innan avspark. Men hon hade ett jättebra försvar som hjälpte henne. Vi sat på läktaren och hejade på. Det är inte troligt att vår stad tidning ens kommenterar denna bragd i morgondagens nummer. Det är manligt och kvinnligt vi talar om det sammanhanget.

I övrigt har dagen flytit på, jag gick korta rundan i morse, såsom igår ävenledes. Det käns som om jag får börja om, inte tänka så mycket utan bara gå. Kanske kan jag hämta upp mig. I morgon är det vägning. På kvällen ska jag vara kvar i min arbetsstad, vi ska nämligen ta en öl efter jobbet. Det ska bli roligt. En kollega som just slutat hos oss kommer med. Det sak bli spännande att intevjua henne om det nya jobbet. Hon åker till min hemkommun och jobbar. Vi borde byta jobb. Nu ska jag gå in på damlagets hemsida och se om det står något om den här fina matchen som tagit dem uppåt i serien. Roligt för min dotter och tre till från hennes ordiare lag (de fyra spelar flickfotboll annars)att få vara med om en sådan här upplevelse. God natt//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards