Alla inlägg den 14 september 2008

Av bettansbalkong - 14 september 2008 14:32

....och jag har itne hunnit nästan något av det jag tänkte göra. Men för att börja med det jag hunnit, så har jag rensat ogräs på framsidan av huset. Det är rabbatter på var sida om gången upp mot huset. Där har vi kärleksört på var sida längs gången. De är som finast nu snart. Men det är så mycket orgäs där så man knappt ser det som ska synas. Jag har inte prioriterat detta så därför är det värre än nåognsin. Med det har tagit bort idag. Vu har en gammal zinkbalja och en kruka i samma material, där ska jag nu plantera ljung. Det ska bli roligt. De gamla blommorna är borttagna, så det är bara att handla och sätta. Jag har vattnat de blommor som finns kvar i krukor på altan. Inne har jag bara städat och sorterat tvätt i helgen. Med istället så var vi igår på fotbollsmatch med tjejernas lag, de vann och vi hade det så trvligt på läktaren. Efter detta var i min arbetsstad, vi åt strömming med hemlagat pot.mos, vandrade runt, åt tårta vid ett tält. Gick med baran til ett stort s a s kulturhus i den staden, tittade på utsikten, satte oss och kollade på ett band som spelade afrikansk musik och dansade. Vi gick förbi ett torg där det hade var loppisstånd i mängder. Jag så en kruka på långt håll som var så vacker, den köpte jag. På vägen hem senare köpte vi glass på Mac Donalds. Hemma igen, gjorde jag en krämig och god pasta carbonara. Inna vi åt ringde en god vän. Vi bestämade att hon och maken skulle komma en stund till oss på kvällen.

Jag känner nog att jag skulle behöva ha gjort en hel del mer åt hus och hem, men jag mår mycket bättre nu än i fredags. jag behövde nog det här sociala mer än få ordnign hemma. Jag är så glad att jag hann vara med barnen, maken och vänner denna helg. Nu ska jag promenera till en idrotthall och titta när döttrarna och laget spelar handboll. God eftermiddag//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards