Alla inlägg den 23 september 2008

Av bettansbalkong - 23 september 2008 20:10

...vi ha ett slags spa här. Det är min gode vän som kom med förslaget. Vi har ju gjort i ordning vår bastu och runt omkring den. Jag har sagt att vi ska basta där vad det lider. Det känns inte som om det färdigt helt och hållet. Vi har nämligen en sk gillestuga som ligger i källaren precis som den nyrenoverade bastu avdelning och tvättstugan. Den ska också renoveras och just i dag fick reda på att detta skulle påbörjas på måndag. Det låter härligt, kanske det blir klar till jul. Därför hade jag nog tänkt mig att den där spa-historien skulle gå av staplen först då. Men då min goda vän insiterade så tänkte jag i andra banor. Döttrarna har också tjatat om bastukväll med några kompisar. Tänkte att vi kunde göra det tillsammans. Att de kunde bjuda sina vänner och jag några av mina. Har inte besämt sagt att det ska bli av till barnen. Men ska göra det strax, när de kommer hem från en träningsmatch med handbollen. JAg har i alla fall bjudit över min goda vän, hon är den enda som nappat ännu. Två ska ha annat för sig och en har itne svarat. Men jag har i alla falltänkt att bjuda på fruktbuffé, det kan barnen och ta och de kan hjälpa till att fixa. Juice kan vi dricka till detta. Ett gals rött vin, nötter och mörk choklad är ju också nyttigt och gott, då kan barna istället dricka cider. Jag ska också köpa hem några slags inpackningar och hudkrämer. Och nu  komjag på att att vi måste ha aromaolja i lyktor ochljud, så det doftar nyttigt och ljuvligt. Nu ska jag försöka se på tv, Närbild, en intervju med Gustav Skarsgård. Maken ska se Främmande fåglar. Fö gick i morse kl 6:45 min långa runda på ca 45 min. Vi har börjar testa våra stegräknare, som vi fått från Tappa.se, en aktivitet som firman sponsrar. Vi på vår enhet är tre lag, vilken succe i hälsosynpunkt. Alla vill vara med. Själva tävlingen, att gå till Berlin startar inte förrän den 1 oktober. Man ska gå 10 000 steg per dag om man ska ha en chans att med sitt lag hinna til Berlin till den 5 december. Nu testar vi bara hur det är. Idag har jag gått 12 355 steg. Det kan gå. God afton//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards