Alla inlägg den 25 september 2008

Av bettansbalkong - 25 september 2008 19:17

...gått över 7000 steg, men det är ändå för lite. Ska ju gå minst 10000 steg per dag. Orkar inte gå ut och gå. Jag ska måla och städa. Ska försöka vara lite strategisk. Jag ska damma undervåningen och måla garderpberna invändigt. Igår slipade jag det jag spacklade i helgen. Sedan började måla lite på insidan. Sonen sa att man måste spackla två ggr. Det tycker jag verkar onödigt. Ikväll var han här med en fösterruta som ska in i gillestugan, då pasade jag på att visa det jag hade slipat. Med det måste göras en gång till tyckte han. MEn han ska sätta dit något i morgon på listerna i garderoben, så jag skulle inte spackla innan dess, sa han. Bra tänkte jag då kanske han kan göra det i morgon, när listerna är på plats. Då måste jag istället städa och måla klart inuti. Men usch vad det är tråkigt och städa. Men jag måste tvinga mig till det, för på lördag är det spa här och då måste jag ha något så när här hemma. I morgon kväll kommer jag inte att orka. På lördag ska vi till en annan stad och hämta en säng som jag har köpt på Blocket. Då hinner jag inte städa. Jag har köpt ett par nya byxor, en tröja och underkläder idag på lunchen. Jag behövde verkligen lite nytt. På "tjockisträffen" berättade om vad vi höll på med var det gäller vikt och kost. Alla stod väl stilla. Vi lovade att göra var sin sak till nästa gång vi ses, som vi fö ska göra den dagen min dotter som flyttat, fyller 20 år. Vi har redan hunnit fira henne innan, då vi åler till henne. Nåväl, var och en av oss tjocka hade olika projekt som vi lovade att hålla på med. Jag ska i alla fall gå 10000 stegom dagen till dess. Få se hur det går med det. Nu börjar jag damma. God afton//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards