Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av bettansbalkong - 1 oktober 2008 22:01

..som jag känner väldigt bra och som jag tycker mycket om. Vi har känt varandra i över 23 år. Ibland retar jag upp mig honom och blir väldigt irriterad, arg och ilsken. Jag har gråtit många gånger för vi är så olika och har så olika behov. Men lika många gånger och mer är jag så glad att han finns och att han är just den han är. Han betyder så mycket för mig.

Av bettansbalkong - 1 oktober 2008 21:41

...tävlingen har jag gått 9746 steg. Redan innan jag åkte med tåget i morse så hade jag gått 4500 ca. Hade det inte spöregnat så hade jag gått lika många till när jag skulle gå från tågstationen. Makne hämtade mig. När jag kom hem hade jag ändå gått 8700 steg. Så jag kan vara nöjd tycker jag. Idag har det varit en trevlig dag. Jag stötte ihop med mina kolegor från andra närliggande städer redan på stationen i den stad vi skulle vara idag. Det var bra för jag hittade inte dit vi skulle. Det var bra föreläsningar och vi lärde oss en hel del. JAg hade tänkt att vara kvar en tag för lite shopping, men det blåste och spöregnade så jag gick till tåget istället. I morgon tror jag att jag tar ett senare tåg hem, det är inte så ofta man är den här staden och jag har en favoritaffär där som jag skulle vilja gå till.

JAg har fått ett sms idag från en gammal arbetskamrat, granne mm. Hon ville att vi skule ta ett glas vin iheögen och snacka och sedan gå till puben. JAg har itne svarat. JAg tycker att det skulle vara roligt, men puben. Nej jag vill inte gå dit. Jag måste säga ifrån detta. Föresten så har jag så mycket att göra i hemmet, så det blir nog att jag tackar nej till detta. Hon har hört av sig flera gånger, så hon ger väl upp till sist. Jag är borta så mycket från mitt hem och min familj att helgerna blir så viktiga. Det är svårt att förstå för en del. Jag jobbar heltid och sitter på en buss totlat en arbetsdag extra per vecka. Nu är jag snart femtio och måste bli bättre på att välja bort det som inte är så viktigt, det får inte ta kraft av det som jag verkligen vill och känner för. Att vara med mina barn t ex.

I morgon ska min dotter ha sin första tentamen i utbildningen. JAg ska hålla tumarna, men jag tror att det kommer att gå bra. Jag ska ringa henne nu och berätta om att resan till henne är bokad, ska också höra hur det gick för hennes kille som skulle på något slags möte om jobb, som han har hittat. God natt//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards