Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av bettansbalkong - 8 oktober 2008 22:43

..och jag är så trött. Igrå skrev en mamma i tjejernas fotbollslag och jag ihop en ansökan om ekonomiskt bidrag till deras Italienresa. Där de ska delta i en cup. Jag har hållit på lite med den idag för att ändra lite och lägga till. Idag gick jag korta sträckan till jobbet vilket inte var så bra för vår stegtävling. Det bleven promenad från stationen i vår stad när jag kom med bussen. 13 701 steg. Det känns dom jag vill gå 14 000 åtminstonde. Det har jag gjort tre dagar förut. I morgon måste det bli långa rundan på morgonen. 1500 steg blir det på mogonen, i detta sammanhang bra att cykeln blev stulen, så jag måste helt enkelt gå till bussen. Med den långa rundan är jag uppe i över 8 000 steg redan vid halv åtta. Inte vet jag men från förra veckan har gått ned 0,6 kg. Det kan bero på stegen. Jag tycker det är så roligt med det här stegandet. Antagligen för att man kan lägga in på datorn och följa sina egena steg och även lagets. Vi ligger på 7:e plats just nu. Därför gäller det att inte tappa taget om detta. På hemsidan räknas det ut stegsnitt och jag gick ju bara drygt 16 000 steg totalt i helgen. Detta får icke ske något mer! Det har dragit ned snittet. Individuellt ligger jag på plats 39, jag har gått 8,1 mil. Nu ska dottern, en av dem få massage, den adnra har somnat. Den som flyttat mår bra och är glad för att hennes kille har fått jobb. JAg är också så väldigt glad för det. Det slags arbetet han har fått är något med verklig mening. Att arbeta med människor. Inte som jag , så övergripande att man aldrig träffar en enda en, utan på "golvet" s a s, mitt vardagsbestyren. God natt//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards