Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av bettansbalkong - 9 oktober 2008 22:03

...så mörkt och tråkigt. Jag har varit trött hela dagen men ändå ått 15109 steg. Men det fick jag verkligen kämpa för. I morse gick jag till bussen och sdan långa rundan i min arbetsstad. På lunchen hann jag aldrig gå ut och det straffade sig för när jag väl kom hem med bussen så måste jag bara gå ända från stationen. Det blir så där 4000 steg. Men då hade jag en jättung ryggsäck och släpa på och dessutom ringde maken när inte gått halvvägs och vill att vi skulle äta tillsammans. Så jag fick gå väldgit fort med packningen. Att det var så tungt beror på att jag släpat hem massa pappe efterosm jag ska jobba hemifrån i morgon. Jag får så mycket gjort när jag jobbar hemma. Man sliper denna evennerliga resa fram och tillbaks.

Jag har alltid på mina utvecklingssamtal tagit upp att jag inte vill ha nåogn högre lön men att jag vill ha möjlighet att räkna arbetstid på bussen. Några dagar i månaden i alla fall. Men det har inte firman gått med på.  Nu kanske det blir så ändå, för firman sak ju läggas ned i den funktionen som den är nu. Vår roll ska läggas ihop med en annan stalig myndighet för medborgarnas bästa. JAf för min d tycker bara att det ska bli roligt, jag har ju som sagt varit på väg därifårn många gånger eller i alla fall tänkt tanken. Då sägs det att man ska stor hänsyn till indivuella lösnignar. Dottern som flyttat skulle göra bakpotaits idag. Hennes kille har jobbat idag med med det bästa jobbet man kan ha. i morgon skulle han få gå ensam utan handledare att tag. Det ska bli spännande att höra hur det går.

Min ena hemmavarande dotter sover och den andra pluggar, skrivning i morgon. Idag har de vari och lyssnat på Marcus Birro. I morgon ska vi hela familjen, ja den som är hemmavid, och lyssan på Björn Gustavsson dy, Måns Möller mfl.Det ska bli roligt, vi behöver göra något roligt och få skratta. Sdan ska vi äta på Mongoliska i samma stad som uppträdandet går av stapeln. Min dotter som flyttat ska få sin traditioella födelsedagspresent, bok av årets Nobelpristagare i litteratur. Kom inte ihåg vad hon/han hette. Men ska ta ut det på nätet för döttraran här hemma att stoltsera med i skolan i morgon. God afton//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards