Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av bettansbalkong - 12 oktober 2008 20:21

...på steg 17175. Det känns i alla fall bra. Om nåogn kan dämpa den här känslan sen igår. Att jag slösat bort 1000 kr. Idag pratade jag med gode vän som blev klar med uppsatsen som jag talade om. Hon är färdig nu med hela sin utbildning. Imorgon ska jag lämna några uppgifter till hennes institution, som hon var här med idag. Det är olika vad man behöver för tröst när man mår dåligt. När vi pratade hon och jag, så kände jag att det bev mycket bättre. Hon berättade te x om när hon fick böter för fortkörning. Hon hade inte ens bråttom. De pengarna var dirket att kasta i sjön. Jag fick i alla fall vara glad i fem minuter innan mina gick upp i rök. Det kändes bättre efter det samtalet. Sen hann jag inte med så mycket som jag tänkt. Men jag hann med att städa upp i förrådet och göra plats för dynorna till trädgårdsmöblerna, vilka jag också hann lägga dit. JAg gick till en affär som ligger på andra sidan stan. För jag skulle köpa presseningar, som vi ska lägga på trädgårdsmöblemanget. Var in på nätet och kollade hur man ska vinterförvara trämöbler. Det lär som vi skulle kunna ha dem på altanen, där vi delvis har tak. Jag skev en lsta på vad jag ska göra ett tag framöver. Te x olja in altanen, det tyckte jag precis jag gjorde nyss. Men det är ett år sedan nu. Blommorna fixade vi till sen, maken och jag, så nu står pelargonerna i källaren och blomkurkor med sommarblommsterna är borttagna och de torra blommorna kastade i vår sk "mulletunna". Det känns bra. Sen gick maken och jag några steg till för att köpa busskort åt mig. Nu ska jag se parlamentet. God natt//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards