Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av bettansbalkong - 28 oktober 2008 19:15

...jättefin bild på döttrarnas klass, men det var inte i rätt format för nedladdning. Så det får istället bli en höstbild på katten, den yngsta.

Av bettansbalkong - 28 oktober 2008 11:10

....och jag har semester. Det är som vanligt väldigt rörigt här en sådan dag. JAg vaknade halv åtta av att jag fått en idé. Sen kunde jag itne släppa det. Eller rättare sagt en aha-upplevelse. Vi håller nämligen på i dötrarnas klass och drar ihop bakande föräldrar, för att barnen i klassen ska göra nåogt som avslutnign på sin skolgång. Vi sak stå på torget, barn och föräldrar ska baka och sälja kaffebröd from nästa helg till jul. Vi har skickat en lapp till barn och föräldrar om uppdraget, nu har vi förstått att vi inte fått med allt viktigt på lappen. EN pappa som är väldigt engagerad har rongt mig ett par gånger. Nu har barenn och fröknarna tyckt att det itne kan vara i de grupper som redan bestämt utan vill byta och krångla. Nu kom jag på i morse, eller innan jag vaknade, att vad är det för trams. Det är så svårt att få ihop det här ändå, med alla iolkheter som finns i klassen och alla viljor. Jag ville bums få tag i pappan som har mesta kontakten med skolan och säga att detta trams för vi inte tillåta. Det handlar om ett par timmar en gång för varje grupp denna termin. Det får faktiskt stå ut att jobba ihop. Det är sånt här trams som får klassen att splittras. Nu har jag itne fått tag i pappan. Men försöker ihärdigt med detta. Om vi sedan glömt att skriva nåogt på lappen som gått ut, så må det vara hänt. Vi har namn på föräldrar i de grupper vi utsett, det är bara att ringa dem och de får ta ansvar som vi sagt. Ansvar att det blir tillräckligt mycket att sälja varje lördag framöver och att ungarna hållre sams. Ja, så nu vet ni det. Jag måste framföra detta innan vi börjar trassla till det ännu mer för oss. Jag rigner nu och hoppas att inget hänt sedan vi pratades vid sist. I övrigt så ska jag ta en promenad i regnet och få lite steg. Sen ska jag göra sallad och lunch till barnen. God förmidag//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards