Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av bettansbalkong - 30 oktober 2008 19:46

Ja, nu är vi här. Vi anlände 9:30 i morse. först hade vi satt oss på planet ca45 minuter tidigare, från flygplatsen hemmavid. Jag var förståss nervös för resan, men ett kopp kaffe och en stor klunk wishy i botten så gick det bra. Jag använder detta som medicin, det är bra mot allt. Jag tror till och med det står i bibeln, "Giv den nervöse starka drycker". Det var en rar farbror som det för länge sen, och stämmer det inte med den texten så gör det desamma. Jag gillar den ramsan.Nåväl, vi kom fram till dotters studeistad. Hennes kille hämtade oss. Jag slutar aldrig att förvånas över hur lätt man tar sig överallt. Precis hade vi startat så var vi framme. Ja, nu ska man ju inte fkyga för miljön, men jag brukar säga att jag har spart på miljön under hela mitt liv, jag började flyga 2005. Så lite kan jag nog slösa. Min älskade dotter var hemma och väntade på oss. Det var kramkalas och lite inspekterande av lägenheten, innan det blev 20-års presenter från oss. Sonen gav presenten som han delade med sina systrar(makens döttrar sen förut) och min mamma och min svärmor. Den presenten går av stapeln nu, Sofie Zelmani- konsert. dottern, hennes kille och sonen är där nu. Vi andra ska gå till centrum här i området och köpa bröd till i morgon. Under dagen har vi varit på stan och kollat läget, ätit på en kinarestuarang, spelat lazydum, kollat på film, vilat, ätit varma mackor och druckit öl och cola till. Jag har diskat nu och en av döttrarna spelar piano. vi har också hälsat på hyresvärdinnan och hennes make. det var rara människor och jag känner mig nöjd. Nu ska vi gå och handla. God afton//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards