Alla inlägg den 8 mars 2009

Av bettansbalkong - 8 mars 2009 18:50

...för första gången lagt ett bud på tradera, en jättefin ny kappa från min favoritaffär, Gudrun Sjödén. Utgångsbudet var 175 kr, jag la 250 kr. Sedan ringde jag en god vän, som jag vet håller på och budar på allt möjligt, för att få tips på hur det går till. Hon berättade att om det var nåogt man ville ha så skulle man drämma till. För det kunde blir billigare också. Hon själv köpte tågbiljetter till sig och sin gubbe. Hon kom fram och tillbaka för 400 kr. Hon är en hejare på det där och komma billigt undan. Jag för min del behöver en kappa, eller rättare sagt en jacka till våren. Det finns inte sk A-formade jackor nu förtiden, det är inte inne. Men denna var det och jag vet vad den kostar i vanliga fall, så jag har räknat med 500. Men hur som helst, så kom det mail från Tradera som sa att någon annan lagt högre bud. Men jag gick in och ökade på till 320 kr. Så nu får vi se hur det går. Håll tummarna. I övrigt har jag gjort en god köttgryta till middag, som maken och jag åt för ett tag sedan. Döttrarna har tittat på handboll, sjuka som de är får de inte vara med. De kom nyss hem, så de äter nu. Jag gjorde dessutom en pizzasallad. Nu har jag kommit igång med det där kolhydrattänket att slag igen. I morgon ska jag gå den långa rundan i arbetsstaden innna jag börjar. Om en vecka sitter vi i lägenheten i Sälen. God afton//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards