Alla inlägg under januari 2011

Av bettansbalkong - 28 januari 2011 22:55

   ...och inte så stressad längre. huvudvärken har släppt. Det beror på samtal med dottern i norr, som nu går det sista året på universitet, det som ligger längst norrut. Det är mina tvillingdöttrars storasyster. Jag är så glad för den strorasystern. vi hade ett långt och befriande samtal. hon tyckte qatt det jag gör i min nya arbetsstad är att väcka nya tankar och genomföra något hållbart. Även fast det går trögt så har det jag gör där borta gett effekter. Ser verkligen utifrån personalens perspektiv, som en antropolog, säger hon, jag har sett deras verklighet och ger tankar till ledningen, bryter mönster. JAg är glad.... men trött ändå. God natt//E

Av bettansbalkong - 28 januari 2011 20:58

...Jusat nu känner jag inte igen mig. Jag är så överstressad att det bara har hjälp med vin. Det är förfärligt men det känns verkligen knepigt. Jag har ont i huvdudet, värker över vänster sida av pannan ch upp över ögat och huvudet. Har haft det i flera veckor. Visserligen har jag haft någon form av förkylning, tror jag, för ibland känner jag mig täppt och konstig men har varekn snuva, hosta eller ont som vanligt i luftrören. Ja, jag vet inte. Idag tänkte jag att jag har fått högt blodtryck och det kan man få när man stressar. Det är så oövervinnerligt stressigt med jobbet på hemtjänsten så jag bara dånar. JAg har naturligtvis tagit på mig alltför stort ansvar för att det här med socialt innehåll ska kunna utvecklas i den komplicerade hemtjänsten.Jag måste bara ro iland det här. Nästa vecka är det styrgruppemöte och jag har två viktiga frågor att ställa. Idag behövde styrgruppen ha alla handlingar för att vara insatta tills fredag. Det gick men det var för sent. Vad håller jag på med kan man undra. Porjektet tar slut i juni och jag känner att nu hinner jag inet tills dess. Det är så mycket kvar att göra. Men då vill jag helst bli arbetslös ett slag. Nu vin, känner mig lugnare, huvudet är bättre i morgon är det sovmorgon och jag slipper SJ. Det är också nåogt som går en på nerverna och ger högt bodtryck.Är det f ö någon som kollar upp hur många som dör i hjärtinfark och är pendlare och tvingas åka med SJ transporter? God natt//E

Av bettansbalkong - 22 januari 2011 23:38

...på en vacker bild från en sommar, i vårat äppelträd. Just nu är han hungrig och vi har ingen mat hemma, inget snus heller för den delen, så varken Bosse eller jag är nöjda. Maken ska hämta döttraran som varit på bastukväll hos en kamrat, kan hända att han kan köpa både kattmat och snus på en bensinstation i staden. God natt//E  

Av bettansbalkong - 14 januari 2011 23:14

..., han liksom kommer från de finare salongerna, kultureliten. Ingen männsika av vanligt slag känner till honom. Då gör han något så helt på tvärt emot vad sådana personer vanligtvis inte eller aldrig för sitt liv skulle göra. Ställer upp i Lets dance. Han ger av sig själv till oss andra, vanliga som hänger framför tv:n på fredagarna och slappar och såsar i soffan, för att vi är helt slut efter veckans slit med jobb och strider med Sj och absolut inte går till teatern eller operan eller har intelektuella samtal med likasinnade. Det orkar vi inte, det får kultireliten göra, och då får vi se Ranelid på tv. Skitbra initiativ, han kommer att bli älskad för att han inte är så jäkla märkvärdig utan ställer upp på nåogt folkligt. God afton//E

Av bettansbalkong - 9 januari 2011 18:08

..hos Eva och Nicke på deras garageuppfart. Ja, det var en rolig och trevlig stund hemma hos våra goda vänner. Vi var några stycken som bestämde på fredagen att vi skulle träffas och ha en friluftsdag kl tre hos dessa vänner. När jag och maken anlände så var fyra av deltagarna på plats. De satt på stolar med dynor och filtar runt en stor brasa som värdfolket gjort. De bjöd på varm äppelvin från Kivik. Vi satt och mös och pratade. Sedan blev det en bra glöd och vi grillade medhavd korv. Vi drack kaffe och käkade choklad. Sen började det att regna mitt i allt ihop, så vi gick in ett slag. Barna som jobbade hämtade vi hem vid sex, vi köpte pizza och käkade med dem och hade det rikitgt trevligt. Senare kom sonen och hans trevliga tjej. Vi hade det så bra där vi satt vid köksbordet allihop och drack öl ända till halv tre. Sen var det verkligen dags att lägga sig. Idag kommer dotter och hennes kille hit och vi ska äta middag. Hon åker till norr på onsdag, usch och fy vad den här terminen har gått fort. Hon börjar därborta i skolan på torsdag. God afton//E

Av bettansbalkong - 7 januari 2011 19:58

...Av barnen fick jag i presentkort ett värde för att permenenta mitt hår. JAg gjorde det här om dagen. Det är inte alls inne men jag tycker att det blir fart och fläkt i håret, det ger mig en enkel frisyr att ha ordning på. Jag var ju med på 80-talet, när alla var krulliga i håret, ju strörre hår och jun krulligare det var, desto bättre. Min frisör var dottern i norr barndomsvän. En mycket duktig sådan, utbildad Björn Axén. Nu är det Lets dance, god afton //E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards