Alla inlägg under mars 2011

Av bettansbalkong - 29 mars 2011 21:14

....e de klokt, och vad har åren tagit vägen liksom. Hur som helst så firade vi honom på söndagen. Alla var med utom makens dotter i första giftet och dottern i norr. Han e en sån bra storebror till mina döttrar, världens bästa som de säger och jag bara håller med. Idag är han med maken och tittar på fotboll. God afton//E     

Av bettansbalkong - 26 mars 2011 20:13

... för socialdemokraterna som ger kraft. Äntligen en med retorisk förmåga, en som kan föra fram det man tänker, tar tag i det som retat upp en under flera år och sätter ord på det. Som det där med skåne. Fantastiskt. God afton//E

Av bettansbalkong - 21 mars 2011 23:13

....och jag ska lägga mig. döttraran sa just god natt, maken sa det för en timme sen. Jag sitter och fundrar över om jag ska stanna kvar i den största staden i morgon, hos en kollega. det är planeringsdag med den andra gruppen medarbetare på onsdag och vi ska vara på plats 7:15 senast. Förra veckan var vi på samma slags planeringsdag med ett par grupper. Det gick bra men sj startar inte sina turer så tidigt. MEn det gick att att ta em buss 4.20 till en mindre kommun på vägen, där man kunde åka den största stadens loklatrafik fram till dit vi skulle vara.

Jag skulle kunna sova över denna gång hos kollegan i det jättemysiga radhuset. Men jag tycker inte om att ligga borta, jag vill vara hemma. Dessutom måste jag packa redan nu, med alla grejer som måste med på onsdag. Orkar inte det. JAg blir nog hemma trots att jag måste starta så tidigt.

God natt//E

Av bettansbalkong - 20 mars 2011 00:28

   ....med teater, med barnen och en vän till dem. Bergsprängardöttrar, man fick verkligen en tankeställare. Efteråt drack vi vin och åt ost. Det var trevligtm, makens dotter var här, vi pratade och snackade, om altihop, där på teatern och livet. Jag är så glad, uppsplet och lite onykter. God afton // E

Av bettansbalkong - 15 mars 2011 18:07

...Våran fantastiska data-kille-snille, B, har lagat den. Idag känner jag mig mycket bättre, rösten är väl så där och hostar gör jag. Men igår köpte jag KAnjang och det verkar onekligen hjälpa mot denna influensa. Nåväl, i morgon ska jag åka till den gamla arbetsstaden, tjoho, då kan jag köpa billigt snus och kolla i de affärer som jag saknar mest. Det handlar om aktuell forskning kring äldre och praktiken runt detta. Den funktionen finns i hela landet, i alla län och landsändar. Den största stadens funktion är inge vidare på tå, inte vad jag har lyckats se och ta reda på. Så jag är så glad att lyckats nässla mig in mig på den gamla arbetsstadens stora forskningredovisning. God eftermiddag//E

Av bettansbalkong - 12 mars 2011 07:38

....Det är inte klokt, men det är något virus som tagit sig in. Den är i alla fall inlämnad till vår expert, om han nu kan lösa detta elände. Vi hoppas. Jag var hemma igår, ont i halsen, ont ont. Ingen feber som de andra i familjen. Inte som halsfluss. De enda som lindrar något är de här halstabletterna som börjar på z som kan kan köpa på apotek. De kostar 72 kr för ca 15 tabletter. Man får endast ta tre om dagen. Jag väntar i det längsta att ta min första tablett för dagen här. Alvedon tar jag vart efter, senast kl 2 30 i natt. Ja, vad gör man. Läser  t ex Anna Wahlgrens triologi Mommo, oj vilket galet liv. Hur kunde hon skriva Barnaboken? Nu har läst båda tidningarna här, druckit kaffe och ätit en macka. Alla sover, de är sovmorgon. God morgon//E

Av bettansbalkong - 4 mars 2011 23:13

...på den där förbaskade isen. Denna vinter gör mig tokig. Vad jag har tänkt på min mamma denna galna ocj kalla vinter, jag har varit ut med snad flera gånger, sonen har varit ut med salt, skottat hennes tak mm mm. Allt för att underlätta för mormor att bo sitt hus och göra det lätt för henne att leva som vanligt, att behålla sina vanor och sin identitet. I dag tänkte jag itne en enda gång på hur hennes halka var där ute. När det regnade idag och blev så halt, tänkte inte en enda gång. jag var på vag att handla när hon ringde. Hon skulle hämta posten, hade broddarna på mitt emellan grindstolparna och postlådan ramlade hon. Hon kröp fram på isgatan till hon nådde snödrivan intill och reste sig. När hon kom in tänkte hon först att hon skulle gå och lägga sig, men ångrade sig och ringde mig. Hon behövde åka till sjukhuset. I vår stad har de öppnat akuten igen efter allas påtryckningar. Det var tur för dit vi åkte. Hon var vid gott mod men hade ont i ljumsken och vid vissa rörelser. Efter röntgen och undersökning blev svaret fraktur, höfbenet. MEn de gör inget åt sådant. Hon skulle få åka för inläggning på sjukhuset i men gamla arbetsstad om hon hade svårt att klara sig hemma. Men vi sa nej, vi alla ska försöka hjälpa henne på bästa sätt hemma, hur det nu ska gå till. Men det ska gå. Vi åkte hem, jag hjlpte henne med att få telefon nära sängen och diverse andra saker. Nu är hon nedbäddad och vi får åka och fixa mer i morgon. Ja, så gick det till idag, i morgon är en ny dag. God natt//E  

Av bettansbalkong - 3 mars 2011 22:50

Socialsekreterarna i Stockholm Stad:    

     Nu bryter vi tystnaden!


Pressmeddelande 2 mars 2011

 

Efter många års arbete med en växande mängd ärenden och allt sämre arbetsmiljö, så samlas nu Stockholm Stads socialarbetare kring ett gemensamt opinionsarbete. Men det är inte bara socialarbetarna som mår dåligt. Många av klienterna får inte den hjälp de har behov av. Bland klienterna finns bland annat barn och ungdom, familjer med svag ekonomi, psykiskt sjuka, missbrukare, hemlösa, sjukskrivna, arbetslösa.


Den 8 februari bjöd SKTFs Stockholmsavdelning och dess framtidsgrupp in socialarbetare från staden för en träff med socialborgarrådet Anna König Jerlmyr. Ett 80-tal anställda kom och uttryckte stark kritik mot hur arbetet är organiserat och huvudproblemet med bristande resurser och för lite personal.


Efter mötet med socialborgarrådet beslöt mötesdeltagarna att starta ett informations- och opinionsarbete för att beskriva arbetssituationen i socialtjänsten för allmänheten i Stockholm Stad och landet. En grupp socialarbetare med medlemmar i både SKTF och SSR samt oorganiserade har nu formulerat en plattform för opinionsarbetet och öppnat en Facebooksida, Nu bryter vi tystnaden, dit allmänheten och socialsekreterare ombeds inkomma med synpunkter och egna erfarenheter och ge sitt stöd till socialarbetarna. Gruppen planerar också en kampanjvecka under perioden 8 – 15 mars.


Plattformen och kampanjloggan bifogas nedan tillsammans med namn och telefonnummer till kontaktpersoner.


Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards