Alla inlägg under augusti 2011

Av bettansbalkong - 31 augusti 2011 07:12

...Jag sitter uppe för jag kunde inte sova. Vaknde vid halv sex. Har läst tidingarna och druckit kaffe, tagit en macka. Just nu sitter dottern på tåget till den största staden, hon ska börja sin sista termin och sina avslutande kurser där idag. Hoppas det går bra att ta sig, att hon hittar bussen från stationen mm mm. Igår var hon hemma och letade bland nätets kartor, fick hjälp av lillebror. Igår fick maken en fin present på sin dag. Vi hade samlat till fotbollsresa till Finland den 6 okt. Han blev glad. Nu har en av tvililngdöttranra kommit upp, skolan väntar. Den andra sover ännu. Maken är ledig och jag har åter semester några dagar till, sonen är på väg även han till den största staden för jobb, katten sover så varför är jag uppe och vaknar tidigt och grubblar och tänker. Nu går jag och lägger mig igen...God morgon//E

Av bettansbalkong - 29 augusti 2011 10:50

   ...och det är det väl, i alla fall är den i antågande hit. Det blåser, är lite sol emellanåt, kallare än igår. Mammorna här utanför sätter på sig jackan och gummistövlar när det går till skogen med barnen. Jag tänker inte sätta på mig stövlar men jackan, jag ska ta en promenad till biblioteket och läsa tidningar. Det tänkte jag igår också men bibblan var stängd. De ändrar tider här vart efter. När jag äntligen lärt mig att de har söndagöppet, då ändras den tiden till stängt. I morgon ska bryta min semester för ett viktigt möte gällande uppdraget vårdhund, men sedan semester två veckor till. Jag har börjat hämta mig. Nu behöves kraft för att ta itu med trappan utanför och grind. Få se hur det går. God förmiddag//E

Av bettansbalkong - 26 augusti 2011 15:21

... det är ett fantastiskt under som har skett och glädje utan like. I morse när jag upp och skulle släppa in den tjockaste av våra katter som satt på altanräcket, då jamade det till och en svart katt kom i trav. Det var Zlatan, han kom hem som om ingenting hade hänt. Efter 28 dagar. Det är en riktigt solskenshistoria. Åh vad vi är glada. Var har han varit, kan man undra. Han såg välmående ut, pälsen var fin och han var nöjd och glad, men hade massor av fästingar. God eftermiddag//E  

Av bettansbalkong - 23 augusti 2011 21:37

...den 25:e dagen som Zlatan är borta, vår älskade katt. Igår satt jag ut annons i vår tidnign här som går ut till alla hushåll. Jag har satt ut lappar på affärer och jag kan bara hoppas. Så här kan det kännas nu: Godafton//E

 

 

Av bettansbalkong - 23 augusti 2011 11:22

 

...när jag är ute och letar efter våran katt. Det är disigt och vackert en morgon efter regnet. På koloniområdet där jag mestadels letar och hoppas och tror, är det så vackert så här års. Tog med ett par äpplen med mig hem. God förmiddag//E

Av bettansbalkong - 21 augusti 2011 08:42

....Våran katt. En liten förhoppning öppnades igår kväll. En trevlig herre knackande på dörren och sa sig sett en svart katt i närheten. Vi åkte dit och ropade. Men ingen katt syntes till. Nu på morgonen cyklade jag ditåt igen men inget livstecken. Det är 24 dagar sedan vi såg honom sist. Det verkar mörkt. Jag har skrivit lappar som jag ska sätta upp på diverse livmedelsaffärer så fort alkoholen gått ur kroppen. Jag och en god vän E var ut till puben igår ett slag. Det ska ta två timmar till enligt en sait jag hittat som räknar ut sådant. En dotter och maken jobbar, en dotter sover. God morgon E.


Av bettansbalkong - 18 augusti 2011 21:25

...JAg är sysselsatt med att leta efter Zlatan om dagarna, morgnarna, kvällarna. Var har hänt honom. i vörigt har maken varit ledig halva dagen. Vi åt lunch med dottern som kommit hem från norr och hennes kille. Plötsligt kom sonen och hans tjej in på samma ställe. Vad roligt det var att träffa dem. De är just nu i den gamla arbetsstaden. Jag var där i går, hittade en härlig sko affär, billigt, snyggt och annolunda. Köpte till både maken och mig själv. Vad jag saknar den där staden. God afton//E

Av bettansbalkong - 15 augusti 2011 23:19

Zlatan, ja var är han nåognstans. Vi saknar honom och vi letat och letat. han brukar vara borta ett par dagar lite då ocj då, men mycket mer sällan än när han var yngre. En gång försvann han förra sommaren, den gången kom han hem själv. Många, många gånger har vi letat och hittat honom på ett koloniområde här i närheten. Åh vad jag har letat efter honom under åren, Nu har han varit borta i 18 dagar. För många år sedan var borta 17 dagar och det är rekordet hittills. Nu är det 18 dagar och jag undar om han någonsin kommer hem igen. Han är så saknad våran älskade Zlatan//E  

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards