Alla inlägg under april 2012

Av bettansbalkong - 23 april 2012 19:49

....Skönt men skulle behöva vara ledig åtminstone en månad till. Mitt knä är inte bra och det är massor att göra med hus och trädgård. Ska t ex knäskura altanen med algmedel och olja in densamma. Hur ska det gå att krypa omkring där som jag brukar? Dessutom skulle jag storstäda, gjorde köket i fredags, sen tog det stopp.

Måste ordna med inbjudningskort till studentfesten, har hittat en firma som trycker upp. Döttrarna har ännu inte skickat någon bra bild på de båda. JAg har i alla fall letat rätt på en viktig person gällande projeket i arbetsstaden åt det andra hållet. Vi ska träffa inoffeciellt hemma hos vederbörande.

I övrig sitter jag bara och tänker på annat. God afton//E

Av bettansbalkong - 22 april 2012 11:27

   ...kan man undra. Alla åker och flänger och far runt hela jordens rund, tv-program, annonser från alla håll beskriver och begrundar att dit ska man åka och det ska man se och uppleva. Men det vackraste för mig uppenbarar sig precis här och nu och runt omkring mig.

Av bettansbalkong - 19 april 2012 12:39

....med artrosen. Jo artros var det ju. Men inte det som är det största problemet nu. Det är inflammation i muskelfäste. Åtminstone enligt den underbara sjukgymnastudenten. Hon undersökte och vände och vred på alla leder i bägge benen. Sedan pratade hon med sin handledare och kom med den mycket bättre ställda diagnosen.

Krycka, avlasta, vila, syresättnignsrörelser, gel mot inflammation - ja, det var väl det. Jag kommer också att få vara med i den sk Artrosskolan till hösten om jag ville det, för artros har jag ju. Men det går att förebygga värre effeketer än, vad hon sa, läkaren på akuten: Det kommer att göra så där ont hela tiden, det ska ju någon börja och det gjorde det då i fredags enligt henne.

God eftermiddag//E

Av bettansbalkong - 17 april 2012 08:54

...ja, vad har jag gjort medan alla dessa dagar kom och gick. En liten eftertanke kan vara på sin plats.

Hur hade det blivit om jag inte gick utbildningen?

Hade jag varit kvar i hemtjänsten och tagit bättre hand om barnen? Bättre på det viset att jag varit hemma mera. Ja, det kan tänkas och i så fall så hade jag mera tänkt på dagarna som kom och gick. Tätt intill dagarna. Jag hade varit mer i nuet. Barna hade haft mera stöd i sin vardag och blviit lite gladare och mer ordningsamma, bättre kunnat strukturerat sitt spretiga liv, så som världen numer gestaltar sig.

Men nu blev det ju inte så......Nej det blev inte så.

Hur blev det då?  Utbildningen gjorde dem mindre blyga, de fick ta för sig mer, hade ingen mamma som tog tag i det som hände dem om dagarna, de fick lite mer på andra vuxna än de andra två som jag var hos hela tiden, mest den mittersta. Jag har dåligt samvete för det där. Det blev så olika villkor för dem. Jag fick lite mer pengar men jag pendlade till den gamla arbetstaden när de behövde mig som mest. Usch och fy. JAg kunde väl ha varit kvar efter utbildninen i hemstaden. Men nej, jag slulle bort och utvecklas, till vad? Har jag blviit en bättre männsika och har jag blivit klokare? Nej, det där var inget bra.

Men nu har jag ju läst för mycket sociologi, så jag efterkonstruerar konsekvenserna av mina val... till det bättre. Allt som skett har lett mig  hit.......Jag stannar där....håller som bäst på att efterkonstruera. Återkommer när jag kommit fram till något vettigt.

God förmiddag//E


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=49tsQ05CdeU



Av bettansbalkong - 16 april 2012 11:18

   ....i den största staden. Nu har man provat det där med att arbeta åt det hållet. Vad säger man, nja det var v'äl inte så där jättekul på slutet. I början, däremot, var det toppen. Men, ja, nu är det i alla fall slut på det svindyra åkandet med sj. Men jag skulle ju vila och tänka och städa och fixa, men jag fick ju akut ont i knät i fredags. Det bar iväg till akuten, två gånger. ¨Första gången konstaterades att jag inte hade fått blodpropp i knät, utan det var artros. Då blev jag så glad för att det inte var propp, så jag åkte gladeligen hem och la upp benet högt. Somande så och när jag vakande kunde jag inte gå eller röra mig alls. Tillbaka, samma läkare och intravenös smärtlindring. Och där läkaren sa att så här börjar det och det slutar inte, utan sådan värk praktiskt taget ända fram till knäprotes. Det är inte klokt vad de kan hitta på. Jag säger som min pappa när han hade fått hjärtinfark. "De säger att jag har fått en hjärtinfark, det tror jag inte dugg på. Det känns liksom så fel att det börjar så plötsligt utan minsta förtecken. Men idag har jag varit till husläkaren, en yngling vid namn Petter var så rar och vi tittade på röntgenbilderna. Han ska få in mig i en slags Atrosskola. Han nämnde också att det oftast inte gör ont hela tiden, utan mera som skov.

Nu väntar jag på dotter, vi ska till min kommande arbetsstad och köpa balklänning gånger två.

God förmiddag//E

Av bettansbalkong - 4 april 2012 23:39

...på jobbet i den nya arbetsstaden, eller nu är den rätt gammal. Två år har det gått sedan jag dit kom. Från den trygga och stabila och helt innehållslösa tillvaron i den statliga famnen. Nja det var ju rätt bra det med, men visste hur dagarna skulle te sig liksom. Men nu då, jag slipper de oändliga vanissinnesdagarna som chef i äldreomsorg. Visst har jag lärt mig en del. Men visst visste jag att det här kan inte någon vanlig männiksa hålla på med. Jag har funderat en del, vem är det som blir chef i äldreomsorgen. Men det har väl sin tjusning för en del. Kankse är det makten. För min del är jag helt maktlös i så fall.

Nu har jag inte riktigt slutat ännu. Men är på god väg. Jag har förberett och fixat, det ska vara bara och ta över. Idag hade de nåogn slag cermoni för mig. De bjöd på lunch, de var med alla som jag lärt känna under de här åren, jag älskar dem alla. De har var och en varit underbara mot mig. De har lärt mig så mycket. Det är jag så tacksam för.

Men jag är så glad att sluta, det är dags att lätta nu. Jag har annat på gång. En anställnign i en annan stad, inte så långt från min, men åt ett annat håll. Vad ska jag kalla den staden då, Staden åt det andra hållet, ja, det blir bra.


Av bettansbalkong - 3 april 2012 19:33

  ...de är vid liv, de är på väg hem från Studentkryssningen på havet. Nu sitter de i bussen från den största staden. Vad jag har varit orolig. Här med kamraten och kattvakten. God kväll//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards