Alla inlägg under december 2012

Av bettansbalkong - 31 december 2012 15:28

...och vi ska på fest utanför stan. Hos barn och barnbarn, å mina bonus.

Döttrarna, de minsta sak på fest hos kamrat med diverse vänner. Dottern som puggade i norr ska ha fest hos sig och sambon med flera vänner inbjudna, eller knytkalas. Kompis som puggar down under med kille och några till. Det skulle bli mycket engelska hörde jag. Jaha och sonen ska vara hos kamrats mamma med sin särbon, kamraten med sambo ska de göra middag tillsammans. Gott slut//E

 

Av bettansbalkong - 21 december 2012 22:34

...ul igen. Barnen slår in klappar och bråkar iblnad. JAg har fått jobb, börjar den 3:e januari. Här hemma. Det är inte klokt vad man kan undra hur det kan bli. Jodå, jag skikcade ju ett mail till chefen här på ett kontor. Hon behövde hjälp tre månader och jag sa ja. Jag kommer att gå ned i lön en hel del. Men jag slipper ju resorna och kan ju spara på det. visserligen är jag kallad på intervju för en tjänst i den största staden, men jag tror jag säger nej. Och satsar på den nya myndigheten som startar i juni. Nej nu så¨är det jul igen. Ingen gran ska vi ha det känns jättebra. Vi ska inte vara hemma utan vi njuter av granen hos min mor. God afton//E

Av bettansbalkong - 18 december 2012 19:54

.....och över. Arbetet i arbetsstaden åt det andra hållet. En kort tid, lite mer än ett halvår. Nu blir nog på närmare håll man kommer att vara om dagarna. HEj hopp vad det känns skönt med ett par veckors ledigt.


Av bettansbalkong - 4 december 2012 23:09

...en ordentlig vinter igen då. JAg som hade hoppats att det skulel bli en mild vinter. Men inte då. Det slut på dem nu. Jag tycker inte om snön och halkan och att två av mina barn pendlar varje dag och att två av mina barn inte haft körkort så länge. Usch och fy för vintern. Nu är mitt jobb i staden åt det andra hållet snart slut. Vad ska jag göra sen, tänkte jag häromdagen. Har inte riktigt fattat än att jag blir arbetslös i januari. Har inte varit arbetslös sedan mitten av 80-talet, och då var jag ändå timvikarie vid sidan om. På ett sätt ser fram emot det. Men jag vet inte riktigt hur man gör. God natt//E


 

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards