Alla inlägg under oktober 2013

Av bettansbalkong - 29 oktober 2013 16:35

  .....har gått ur tiden och lämnat detta jordelivet. Hastigt hände det för en vecka sedan. Hennes dotter ringde mig i fredags och berättade. Det var sorgsamt och hemskt. Vi har haft så roliga tider hon och jag, när vi bodde grannar. Det var så vi träffades. Det var bara jag och min lilla pojke då och hon var en nära och blev en kär granne som man vände sig till när allt var svårt att få ihop. Jag hade inte ens körkort då, hon körde mig varje dag till mina föräldrar som tog hand om min pojke när jag jobbade. Och vi hade så roligt och skratta och skoja. Hon var lite äldre än jag så hon visste enhel del mer om livet än jag. Det blev förändringar i våra liv med tiden och vi flyttade åt var sitt håll och kom ifrån varandra. Hon flyttade sedamera till sin barndoms trakter uppe i norr, längre upp än min dotters studiestad. Någon gång var hon ner här och hälsade på. Men mest blev det att mailade ett par brev per år. Jag var ju inte med i Facebook förrän i våras. Hon däremot var en flitig användare. Vi fick kontakt genom det forumet. Hon kommenterade flitigt och hängde med döttrarna i deras vardag, höll tummarna för hon som spelar för Tumba, hennes första match tex. Nu är hon plötsligt borta. Jag träffade henne i somras, det som inte ens var meningen blev av. Jag är så glad för det idag. T'änk att vi sågs där i hennes norrland en sista gång. Vi tog en öl på Bishop arms på S-å torg och skrattade och pratade i ett par timmar, innan det var dags för mig att gå för att hinna med planet hem. Det känns så konstigt att vårt möte blev av...att det var meningen. Jag tänker på dig och jag tänker på din dotter och jag är så ledsen att du inte fick vara med ett tag till.....//E


 

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards