Alla inlägg under juni 2015

Av bettansbalkong - 30 juni 2015 08:29

....I morgon. I en kommun där jag jobbade efter Socialstyrelsen 2010. Jag fick två erbjudanden. Jag vet inte om jag valde rätt. Jag kan inte gå ner i lön m 6000 kr/mån. Jag har jobbat och krånglat och bytt jobb och lyckats komma upp i lön. Jag var beredd att gå ner 3000 kr i ln men det accepterades icke och då tackade jag nej till jobbet. Nu tar jag jobbet i en annan kommun som jag trivdes bra i förra gången. Jag går ner i lön m 5000 kr men detta under en begränsad tid, längst till oktober, efter det kan det bli förlängt eller annan tjänst. Under denna tid söker jag andra tjänster. Det är inte lätt att söka arbete när man är arbetslös. God morgon//E

Av bettansbalkong - 26 juni 2015 21:33

...jag har två jobb att välja på. Vet ej hur jag ska göra.. ... funderar i helgen. Men kommer inte att kunna bestämma mig. Kanske alternativ tre blir det bästa. Som jag fick veta på tågresan till barnbarnet här idag. Snurrigt värre nu. //E

Av bettansbalkong - 15 juni 2015 18:30

...som det brukar låta. Idag är jag arbetslös på riktigt. Jag har på riktigt avslutat min anställning i riskkapitalbolaget. Idag skrevs jag in på Arbetsförmedlingen och varit på min 4:e anställningsintervju. Nu måste jag välja. Först få svar då och tänka. En kommun vill anställa mig nu. Men jag har fått uppskov till nästa måndag. Innan dess ska jag höra mig för hur det är i uthyrningsbranchen. Det verkar vara ett stort behov av biståndshanläggare. Måste kolla lite om man nu har chansen att få en skaplig lön. Nåja man får avvakta och jag är skitdålig på att förhandla lön. Men man får väl som vanligt improvisera. Nu på väg till barnbarn. Jag har rabarbersaft I väska. God afton// E

Av bettansbalkong - 8 juni 2015 00:15

.....från Budapest. Varit där med maken och goda vänner. Hur härligt som helst. Nu ska jag försöka ta tag i vardagen. Kan förstå min goda vän K, som varit sjukskriven så länge och har så svårt att få ihop sitt vardagsliv Hon vill bara vara i vardagens paranteser för att må bra. Jag vill helst inte leva för vardagens parateser, när det är vardagen som är livet. Jag vill vara mitt i och ha det som vanligt.....men man är ju mellan två jobb, så........God natt/E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards