Alla inlägg under oktober 2016

Av bettansbalkong - 30 oktober 2016 21:19

.....och i morgon är det jobbdag igen då. Måste skriva rapporten klar om jobbet. Hur det nu ska gå till. Det finns ingen substans alls. Inget att luta sig mot eller att utgå ifrån, vilket jag alltid har haft i tidigare i rapporter el förslag inom äldreomsorgen, som lagstiftningen eller forskningen. Dessutom nya direktiv f rom september. Jag har stolpat upp vad jag gjort sedan februari när jag började. Vi får se hur det går. God natt//E

Av bettansbalkong - 28 oktober 2016 15:39

....på stationen. Sonen kommer med tåget kl. 15.53, han har en elkabel med sig som jag ska te emot när tåget stannar. Sonen ska vidare till Sundbyberg sen. Få se hur det går.God eftermiddag//E

Av bettansbalkong - 27 oktober 2016 23:17

.....hjälp min lilla mamma idag. Putsat några fönster och bytt gardiner, satt in ett innanfönster ( om någon vet vad det är). Ett intressant inslag i tillvaron. Vi har så skojigt, min älskade mamma och jag. God natt// E

Av bettansbalkong - 26 oktober 2016 20:39

.....fått tag i Lars Andersson, professorn i gerontologi. Han som b la beskrivit ålderism. Har jag tur så kan han komma och vara min draghjälp med föreläsning som en start på mitt nya upplägg på jobbet. Nu när jag ska lyfta in ett äldreperspektiv i de politiska besluten i vår stad. Det kan gå. God afton//E

Av bettansbalkong - 23 oktober 2016 20:35

.....angående invägningen. -2 kg på 3 veckor, det är inte ok. Det gick inte alltså, som vanligt. Nu har maken förlängt tiden. Den 7:e november ska det vara uppnått. God afton//E

Av bettansbalkong - 22 oktober 2016 06:28

.....känns det som. Somna sent igår. Vi hade en liten tillställning. Makens dotter med familj. Bonusbarnbarnen va här. Så roligt. Sist jag träffa dem var det hos mig en fredag när jag var ledig. Vi hade ett tema för dagen. Tråkigt. Det va kul mest hela den dagen tycker jag. Igårkväll åt vi tacos. Jag skulle inte ta något vin till hade jag bestämt men det gjorde jag. Usch, det är därför jag ligger här nu och det känns som de är mitt i natten. Ska väl försöka somna om. God morgon//E

Av bettansbalkong - 20 oktober 2016 19:15

.....förbaskat ockås, jag skriver ju numer ofta på telefon. Då kan man ju lägga upp bilder samtidigt och sedan spara. Det går INTE på webbsidan här.

Ja, vad skrev jag då. Jag skrev om trädgårdsfixande inför vintern igår, om bokcirkeln, om pelagonerna som jag ännu en gång ska försöka få att överleva till nästa säsong, som idag blev nedburna i förrådet i källaren. Jag skrev att en av tvillingdöttrarna ska söka praktik, om jobbet......Nej jag orkar inte skriva om det igen. God afton//E     

Av bettansbalkong - 19 oktober 2016 17:26

.....på mina vänner i läsecirkeln. Idag ska hem till en av bokvännerna. Jag ska köra. Gillart inte men jag gört. Boken vi ska diskutera heter "Öppnas i händelse av min död", har dock bara läst ett kapitel. Läser ju massa jobbrelaterat just nu när det är omtag för min funktion. Nåväl, det ska bli trevligt att träffas. God eftermiddag/E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards