Alla inlägg under november 2016

Av bettansbalkong - 30 november 2016 23:12

... och det känns bra, än så länge. Det var halva priset för medlemskap i 3 månader. Det ingick även motionsapp med PT. Jag har lite svårt med tekniken här. Men jag knallar framåt och lär mig mer vart efter. Smartpoints heter det numer. Lätt att hitta mat m appen. Det kan gå. Jag tar en dag i taget. I morgon har vi planeringsdag med jobbet. Då blir det väl kaka till kaffet och säkert mat också. Bra att ha telefon i beredskap så jag kan kolla vad jag kan äta. Nu läggdax. God natt//E

Av bettansbalkong - 28 november 2016 23:00

....gått med i viktväktarna. ....Det kan gå. God natt //E

Av bettansbalkong - 27 november 2016 21:58

...är över. Lillebror och jag åkte ut med allt vid 9 tiden. Vi fikade lite tillsamman och pratade om livet. Satte upp duschdraperiet jag köpt, fixade med dukning och annat. Kl 12 kom första gästerna. Sedan var födelsedagen i full gång. Vi hjälptes åt lillebror och jag. När sonen med familj kom hjälpte han till i disken. Det va kul att träffa så många släktingar och vänner till mor och även till oss då. Vid 20 tiden var det över. Vi gjorde ordning och åkte hem. Mor var nöjd men mycket trött. Sonen med familj och en av tvillingdöttrarna sov kvar. På morgon var det så härligt att ha barnbarnen här. Vi gick till parken och lekte. På morgonen sjöng maken och jag för tvillingdottern som var hemma på sin födelsedag. Hon som va kvar i studiestaden jobbade med den stora handbollscupen där. Grattis mina älskade tvillingar?. Dottern som är kurator kom mot kvällen vi åt tillsammans innan hon skulle till sitt ideella jobb på Tjejjouren Hjärtrud här i staden. Nu ligger Bosse bredvid mig här i sängen och spinner. Maken ser på tv. Jag är så trött så trött. Ute blåser en isande kall vind. Jag har dubbla täcken. God natt//E

Av bettansbalkong - 25 november 2016 03:25

....Det som jag hela tiden varit så tacksam för under min influensatider, men igår kväll satt den igång. Jag vakna för trygg timmen sen av hostan. Jag gick ner efter ett tag. Drack lite och lade mig i soffan med högt under huvudet. Nu har det börjat igen. De som haft hosta som jag vet har haft en typ kikhosta i många veckor. Usch och fy. Att inte få sova alltså.
I morgon är den stora dagen då. Städar igår och onda halsen va tillbaka. Svettig vart jag i kylan i mors hus. Inte bra alltså. Jag som trodde jag var frisk. Ny flaska Kanjang är inhandlad. Kl 7 ska jag hämta smörgåstårtorna, och här ligger jag och hostar. God natt//E

Av bettansbalkong - 23 november 2016 22:28

...idag. Redan i morse kände jag mig lite piggare. Har faktiskt både jobbat och fixat hos mor och hennes nya mattor som kom idag. Mycket nu, födelsedagar i mängd. I morgon min brors barn att gratta. Måste hitta något till dem. Mor ska ha något mer än dörrstoppet jag köpte i Karlstad. Tvillingdöttrarna fyller på söndag. Till dem har jag fixat paket. Sedan är det 90-årsdagen då. Med början i morgon med städning och fix. T ex ska jag först försöka måla hennes spismur. Hur ska jag hinna och hur ska det bli. Smörgåstårtorna ska hämtas på fredag morgon kl 7.00 på Maxi. Sedan kommer fredagen med hjälp och servering kring det hela. Helgen behöver jag till att ställa till rätta. Tack och lov att jag jobbar halvtid. Bara mata på, inte tänka.....det kan gå. Gonatt//E

Av bettansbalkong - 23 november 2016 00:29

....jag har ställt kl på 6.00 Måste till jobbet ett slag i morgon. Rapporten ska göras klar nångång. Men det mesta jag tänker på nu är mammas födelsedag på fredag. Jag måste städa och hjälpa till. Mattorna som vi beställde skulle komma på 3 dagar. De har ej kommit. Jag är inte bättre i min förkylning. Någon penicillin fick jag inte. I det här landstinget skrivs det ut mycket mer än i andra kan man läsa på hemsidan. Därför får man nu inget, vare sig man behöver det eller ej. Statistiken måste ner, inte titta på var och ens behov, det ingår inte i NPM. Jag har tagit två Alvedon, fast jag har förhöjda levervärden. Har så ont i luftrören. Få se hur det går att sova, en vecka nu med förkylning/ influensa. God natt//E

Av bettansbalkong - 22 november 2016 18:59

.....nu går jag till Husläkarcentrum......en vecka i bädden typ. Känner mig som ett ynkligt kryp. Ont hals och luftens rör, frossan är både kall och stör. Ingefäran hjälper inget mer, å Kanjangen har jag spolat ner. Nu stapplar jag över gatan här, för att träffa en doktor där.....
God afton//E

Av bettansbalkong - 21 november 2016 13:16

....I lördags på vin och delikatess- mässan. Jag kände mig rent av frisk när vi vart där ett slag. Det va så roligt att vara där med del av vinlotteriet som jag är med i. Vi startade vinlotteriet 1994. Det är inte klokt vad tiden går, 22 år sedan alltså. Ja det var trevligt. Hoppas att fler kan va med för nästa år ska vi dit igen. Dagen efter, igår alltså, trodde jag nog att jag skulle känna av förkylningen/influensan mer än jag gjorde. På dagen var maken och jag hos min mor och grejade inför 90-års kalaset på fredag. När vi hade fikat, då jag provsmakade ett antal småkakor, fick jag så ont i halsen, i luftrören, så där som jag brukar känna vid förkylningar. Det var sockret tror jag som gjorde mig sjuk igen och den kalla luften hos mor. Det är städningen kvar att göra där. Hur ska det gå? Tänk om jag smittat ner min rara mor med detta?
Idag släpade jag mig till jobbet allafall. Men jag orkade bara till lunch. Jag ska inspektera en ramp vid en vårdcentral här, men först lite vila. Halsen är inte bra alltså. Liten gladare känsla uppbringade denna underbara bild i DN i morse. God eftermiddag// E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards