Alla inlägg under november 2016

Av bettansbalkong - 19 november 2016 03:09

.....som vanligt. Jag är hungrig. Sen vet jag inte om det blåser eller vad det är ute. Mest låter det som om garagedörren öppnas och stängs.....är det inbrott tänker jag nu. Usch och maken ligger här bredvid och snarkar. I morgon ska ju jag till gamla arbetsstaden och jag hade sett fram emot det. Få se om det går. Jag mår ju inte så bra. Vad det nu är förkylning eller influensa ja, jag vet inte. Jag är så trött men har varken ont i halsen eller är snuvig. Ont i huvudet och känner mig rörig i huvudet. Svettas mycket ibland. Fryser ibland. Nu har jag försökt sova en lång stund. Jag vet inte vad det är med mig på nätterna. God natt//E

Av bettansbalkong - 18 november 2016 06:22

....mår inget vidare. Igår först köpte jag Kanjang, men det är försent. Det ska tas så fort minsta tecken på förkylning uppstår. Nu är det bara slöseri. Jag har utökat dagsdosen av ingefärsshot samt dubbelsäng av c-vitamin. Jag har sovit och försökt låta bli att tänka, stressa. I morgon hade jag velat va frisk. Jag och några goda vänner ska till gamla arbetsstaden på vin och matmässa. Somnar om nu så får vi se hur jag mår om några timmar. God morgon//E

Av bettansbalkong - 16 november 2016 08:48

.....skrivit i EP. Usch det står saker där och citerat av mig som är helt uppåt väggarna. Ska det vara så. Idag ställer jag in två möten. Jag är sjuk. Jag går och lägger mig och drar nåt gammalt över mig. God förmiddag//E

Av bettansbalkong - 15 november 2016 23:05

....på jobbet. Från 1:a januari. Det kommer att bli bra. På den nya avdelning kommer jag få kollegor som gör liknande uppgifter. Hållbarhetsfrågor som miljö, barnperspektiv, demokrati. Där passar äldreperspektiv bra. Det kan gå. Godnatt//E

Av bettansbalkong - 13 november 2016 11:50


....Jag är resande, och jag trivs med att vara det. Alltid till nånting, alltid från nånting. Det kan vara livets trivialiteter eller livets viktiga händelser eller ögonblick. Till ett barnbarn, från ett festligt tillfälle, till ett nittioårskalas, från en orolig stund. Att vara på resa, med tåg, buss eller så, ger stunder till eftertanke, existentiella betraktelser. Meditation för återhämtning och kraftsamling mellan stunder.

Av bettansbalkong - 12 november 2016 02:49

.....kan inte sova. Så här har det varit flera månader. Vaknar att jag svettas och så börjar jag tänka på allt möjligt. Just nu känns det som jag har ett tryck över bröstet. Känns som det sitter högre upp mot halsen för att röra sig om hjärtinfark. Men det är kanske det här folk menar med tryck över bröstet. Så det tänker jag nu. Det är nog hjärtinfark ändå. Få se om jag lever tills i morgon. God natt//E

Av bettansbalkong - 10 november 2016 14:53

.....och hoppas hinna till Örebro för snabbt byte till tåget hem. Vi har haft skoj i Värmland. Hunnit träffat döttrarna, ätit gott och haft det härligt i största allmänhet. Nu dröjer det till nästa resa. Nästa vår, dvs våren 2018. Om en lever till dess då. God eftermiddag//E

Av bettansbalkong - 9 november 2016 06:57

.....är på väg mot den sista utposten mot vildmarken, Karlstad. God morgon//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards