Alla inlägg under december 2016

Av bettansbalkong - 31 december 2016 06:52

.....Lanna och träffade barbarnet häromdagen. Det var i onsdags, härligt och vad vi lekte och hade skoj. Idag är det nyårsafton och vi ska till goda vänner i kväll. Det ska bli roligt att ses och träffas. Vi har delat upp kalaset. Värdparet står för huvudrätten, jag för förrätten och ett annat par för desserten. Nu måste jag sova ett litet tag till. God morgon//E

Av bettansbalkong - 27 december 2016 00:51

....så skönt med en annan dag. Vakna typ kl nio. Fick sms av tvillingdottern som var vid liv meddelade hon efter gårdagens festligheter på den sk hemvändardagen. Det var så bra att höra. Den andra tvillingdottern hade redan åkt tillbaks till Karlstad med sambo för jobb. Oro förståss hur det skulle gå i blåsten. Men vi fick strax höra att det gått bra och de var framme. Maken och jag gick på stan och kollade rean. Dock väldigt lite affärer som hade öppet. Maken hittade lite på Dressman. Vi köpte lite lotter och fikade ett slag. Sedan hem för att äta lite matrester.
Vi åkte till ett par goda vänner på kvällen för lite prat och glada skratt. I morgon bitte ska tvillingdottern upp efter fyra för jobb i äldsta dotterns stad. Buss går 5.40, vilken galen tid. Vem åker då liksom. UL:s busstider till den staden alltså. Nu är det god natt//E

Av bettansbalkong - 25 december 2016 00:41

.....och jag är trött. Idag på självaste julafton tappar jag helt kontrollen på maten. T om nu sitter jag i min ensamhet och dricker öl. Hur många points som helst. Men men, Viktväktarna nuför tiden handar både om kropp och själ. Det kan bli fel, man kan tappa bort sig, men det ska man inte låtsas om, utan fortsäta i morgon som om ingenting har häni. Jag gör så.
I övrigt har det varit så mycket stoj och stök och härliget. Men mor och svärmor, barn och barnbarn och bror och brorsbarn. Ett tag höll jag på att tappa konceptet, men det gick. Det var med maten, så mycket mat och så mycket att värma. Men det gick. Svärson och lillebror hjälpte till och fixade det som behövdes. Mor och svärmor hjälpte till. Det gick, alla Dick mat och jag tror alla va nöjda.
Nu har alla gått isäng. Jag och katterna sitter uppe och tänker. Jag är så glad att vi fick vara tillsammans igen, denna brokiga skara. Tack alla!!
God natt//E

Av bettansbalkong - 23 december 2016 00:12

.....30 årig bröllopsdag. Hur är det möjligt egentligen? Så många år....Hur klarade vi det och vart tog alla åren vägen? Maken hade köpt en fin champagne och teaterbiljetter. Vi ska se Egenmäktigt förfarande. Jag har läst boken, jättebra och jag är så glad att jag ska se den med honom. Min älskade make. Som stått ut med mig i alla dessa år. Som vi har bråkat... som vi har hållit på.... och ändå. Vi står här tillsammans ändå. Jag älskar honom för allt han är, för att han alltid stått där bredvid mig. För den bästa pappan till barnen. För enkelheten och det rationella hos honom. Jag behöver väl det...jag är ju så grubblande, problematiserande, rädd, teoretisk, tänkande. Han tar livet som det är...God natt//E

Av bettansbalkong - 22 december 2016 00:56

.....när jag pendlade och jobbade heltid?
Orkade organisera och ta hand om logistiken kring julen. Jag har t ex idag bakat Arlas hurtbulle, gjort köttbullar, knäck, åkt fram och tillbaks till affären för att köpa laktosfri mjölk till köttbullarna, senap, florsocker till Ernst marknadskarameller, två ingrid marie-äpplen och valnötter den ena gången. Glömde förståss kokosfett till de förbaskade Ernst-karamellerna. Skulle köpa julgran men hade inga vantar så jag åkte hem, kunde inte ta i granar då precis. Skulle kolla efter något till maken, då vi varit gifta i 30 år i morgon. (Va sjutton är vårt bröllopskort) Hittade inget så jag får hitta på något senare. Jag har så ont i tummen. Det är väl artros. Tänkte att det kunde vara inflammation i leden, så jag kokade ingefärsshot, som jag inte tagit på en vecka nu. Efter allt det där så la jag mig på soffan, i mitt baslägret alltså, då kom maken hem. Så vi åkte till en av kyrkogårdar vi sköter om, vilket min lilla mamma alltid tidigare har skött om, men inte längre gör eller orkar längre. Vi skulle dit med ett ljus, sådant där som det finns timer på. Sedan köpte vi då granen. Skönt att maken var med och bar denna helt onödiga pryl. Sedan till Systembolaget och lite mat på Coop samt detta kokosfett då. Väl hemma åt vi lite och röjde. Sedan ringde en av tvillingdöttrarna, som inte kommer förrän på julafton. Hennes sambo håller på med C-uppsats. Jag lovade läsa igenom och ge kommentarer. Måste kolla på dem mera och framförallt vill jag prata med henne om hur hon tänker. Sedan duns ner i baslägret och en titt på Bonde söker fru, för att raskt somna ifrån det. Maken väckte mig halv tio. Den andra tvillingdottern kom hem med tåget kl tio så dit åkte jag med glatt humör förståss. Så glad när de kommer hem alltså. När vi kom hem va det de där Ernsts marknadskaramellerna då. Vilket var svårt att göra när man aldrig gjort det förr och måste lusläsa receptet. Min älskade dotter ville prata och jag bara höll på med dessa karameller. Så dåligt samvete för det. Sedan var det dags för rödkålsallad.
Puh och pust. Hur orkar man. Nu ligger jag i baslägret, ska ta mig upp till sängen och först till tandborsten tänker jag.....samtidigt undrar jag vem som vann Konstnärsdrömmen. Nej jag orkar inte kolla på tv:n.....God natt// E

Av bettansbalkong - 20 december 2016 06:48

...överlämning av uppgifter om fairtrade. Idag tar jag över spakarna gällande något jag aldrig gjort. Jag vet inte vad jag gjort. Vad har jag sagt ja till? Usch jag svettas när jag tänker på det. Jag vill inte det här, men behöver komma upp i arbetstid. 25% ska jag jobba med detta. Jag vill tillbaks till äldreomsorgen.
För övrigt så va det vägning igår då. -0,8 kg, tänk att det går.....än så länge då. God morgon//E

Av bettansbalkong - 18 december 2016 22:14

.... på jobbet. I morgon kommer jag gå in i rapporten och bara syssla med det. Några mail bara men annars rapporten. Måste sätta mig in i fairtrade också. Ska ju jobba med det också nästa år. Känns hemskt när man inte kan det. I övrigt så har vi städat i skåpen ovanför kyl och frys i min jakt på att få bort de här vidriga flygfäna. Försvinner inte detta efter min totala sanering bland torrvarorna så måste vi anlita expertis. Alla torrvaror är kastade. Utom kryddor och bakpulver. Även de icke öppnade. Alla i skåp och lådor är indränkta med vatten och rengöringsmedel gånger två. Det har varit dyrt att införskaffa nytt. Usch, men någon träning och promenad har det inte blivit denna vecka pga av allt idrottande med städningen. Nämnde jag viktväktarna? I morgon invägning för tredje gången. Få se hur det har gått. Jag har hållt mig inom pointsen alla fall.
Nu dusch och koll på datorn om jag fått min vinst på Tradera. En vinst från Postkodlotteriet har i alla fall anlänt. Två Ernst-muggar med texten " I det enkla bor det vackra" . God natt//E

Av bettansbalkong - 18 december 2016 09:38

.....Sådana här midvinterdagar känns vinter inte så hemsk. Utposten på balkongen blir värdefull. Men vädret igår var som den värsta februaridag, usch, halt, grått, mörkt, som om det låg en blöt filt över stan.
.....Nu är det dags att börja planerna inför jul....men först DN och en liten liten sovstund. God morgon//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards