Alla inlägg under juni 2017

Av bettansbalkong - 25 juni 2017 02:20

.....att gå och lägga mig. Klockan är snart halv tre och det ljusnar ute. Katterna springer omkring och musiken i afton har gett mig kraft. Musik är balsam för själen. Musik kan göra så mycket gott för en. Nu borde man sova, men vem kan det. Godnatt// E

Av bettansbalkong - 21 juni 2017 22:53

....så vackert på instagram: Jag fångar och sparar ljusets längsta dag....Så vackert och hon hade lagt ut en vacker bild.
Jag själv skriver en slags nulägesrapport om hur äldre har det i vårt land. Bara tabeller och statistik duger. Jag mår illa av det och jag begriper inte varför jag ska göra det. Det är en gåta. God natt//E

Av bettansbalkong - 19 juni 2017 13:55

....gick söndagsresan. De va på väg från Skåne. Jag kom före så jag gjorde lite mat innan husfolket anlände. Så glada barn som sen kom hem och inspringande. Sänggång och sömn innan dagens bravader sattes i verket. Pannkaksgräddande och morgon bestyr sen bar det iväg med skrida och picknickkorg. Först lek och lunch vid en lekpark och sedan lek och efterrätt vid golfbanan och lodge. Sedan hem och invänta sonen sedan skjuts till tåget. Nu sitter jag på Stockholmståget och blir hämtad strax före 15 av maken. Jag ska hem och duscha, ladda om och till jobbet för kvällstjänst för Fairtrade City. Det kan gå. God eftermiddag/E

Av bettansbalkong - 18 juni 2017 16:47

....Mjölby. Efter nattbussen från Karlstad blev det några timmars sömn innan det var dax att packa om och bege sig till makens dotter med familj. Maken kom hem och jag gav mig kvickt iväg för att köpa ett mobilskal då mitt hade gått sönder under den livliga tillställning på Koriander med döttrar och kamrat. Elgiganten har inte skal till sååååå gamla mobiler fick jag veta av en lustigkurre till försäljare. Ja sedan he hämta packning och iväg först hämta svärmor och iväg till stationen. Efter några timmar var vi framme. Så roligt att träffa dem. Det blev en jättemysig kväll med bonusbarnbarnen, god mat och glada skratt. Dock var jag så trött efter allt festande i Karlstad så jag gick isäng tidigt. Maken och jag sov på vinden. Där sover jag så bra. På morgonen därpå fick vi en underbar frukost. Vi åkte till Vadstena och hann med både shopping och aktiviteter. Underbar natur där trakterna. Vallmo, blåklint på gröna ängar, så vackert.
På kvällen grillade vi lekte och grejade. Lugnt och mysigt på alla vis. I morse uppstigning, packning och diverse annat som samtal och skoj. Hemresan började vid två-tiden. Nu blir det ett stopp till på mitt luffande mellansverige. Jag är på väg till Lanna och sonen med familj som för morgondagen saknar föskola. Maken och svär är väl hemma strax. Jag sitter på Fjugestabussen. Det kan gå. God afton//E

Av bettansbalkong - 18 juni 2017 08:46

.....med jobb och roliga stunder. Det började i onsdagskväll. Jag åkte till Karlstad till döttrarna. De hämta mig sent på kvällen när kom med bussen till Karlstad. Mac Donalds mat tog vi med hem. Gott men dåligt val för mig. Vi sov alla hos Johanna. Uppstigning tidigt på fredagen. Vi hjälptes åt alla tre med lägenheten. Borvärden kom och intygade att alla löss var borta. Kemisk sanering och värmesanering i omgångar hade hjälpt. Så började vi den stora städningen. Dammsugare fick vi låna av KBAB. Karlstads Bostäder AB. Alla böcker dammsögs, väggar och tak allt tvättades av m Klorin. Jag var i lägenheten. Döttrarna hämta släpkärra för att köra soffan och andra grejer för kastning. Julia och Johanna var så duktiga. De kom med dryck och lunch och annat bränsle till modern. Vilken dag. Klockan fem var vi klara.
Vi åt på Pinchos på kvällen med var Erik och Martina. Vi firade allt möjligt den kvällen. C-uppsats, B-uppsats, lägenhetsstäd mm. Ungdomarna skulle till utestället i stan för studenter och andra. Jag skulle med och vi hade så kul. Döttrarna köpte öl och vi drack väl för mycket. Kl 2.24 på morgonen gick bussen hem.
På fredagen va det ompackning för tåg med maken och svärmor till makens dotter med familj i Mjölby. Om detta roliga äventyr kommer i nästa blogginlägg. God morgon//E

Av bettansbalkong - 14 juni 2017 15:32

....andra inlägget som jag lägger till och som försvinner. Bad händer?
Så här va det i stora drag: Jag åker till Karlstad i kväll. Ena dottern har fått problem med lägenheten. Det kan gå. God eftermiddag//E

Av bettansbalkong - 8 juni 2017 23:35

.....massa om min härliga dag i den största staden och ALLT försvann. Då kommer bilderna här igen och ni får räkna ut vad jag gjorde denna dag. God natt//E

Av bettansbalkong - 7 juni 2017 12:37

.....hemma i baslägret. Gick hem för att äta min matlåda som jag glömde ta med i morse. En liten liten stund på soffan unnar jag mig. Det är en av de positiva orsakerna till att jobbet ligger några hundra meter hemifrån. God middag//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards