Alla inlägg den 12 november 2017

Av bettansbalkong - 12 november 2017 22:27

...Ester längta hit och jag efter henne. Sonen kommit med henne. Vi lekte och lekte. Först bygga sjukhus med lego och leka länge med patienter, doktor, sjuksköterska och diverse andra grupper. Även djur kunde få hjälp på detta sjukhus. Sedan lekte vi affär med hela köksgolvet som lokal. Det var burkar och servetter leksaker och mynt. Chips skålar och slevar. Kortlekar och halsband. Ja det var en riktig diverseaffär. Ester hette Åsa och Lena. När farmor inte orkade längre lekte vi poliser och farfar var tjuv. Han skulle bras in för han hade tagit leksaker av barn och lås in katter. Innan det var dags att gå i säng, som jag säger som Ester tycker låter jättekonstigt, "man går väl inte i sängen, man går till sängen och lägger sig" säger hon så klokt, ja innan läggdags då så han vi med att leka doktor också och vi använde jättemånga plåster. Halv tio somna hon sen härliga lilla Ester. På lördan lektes det igen och faster Josefin kom och lekte båt och hundvalp. På eftermiddagen åkte vi tåg hemåt Örebro. Mor och storasyster tog emot. En halvtimme senare tog jag tåget tillbaka. Idag har vi sysslat med allt möjligt annan maken och jag. Träning för mig, möten, matlagning mm. Lite farsdagsfirande blev det också för maken. Stina och barnen kom och Josefin med sambo. I morgon är det nya tag. Viktigt möte på jobbet för samverkan mellan förvaltningar. Det kan gå. God natt// E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards