Alla inlägg under augusti 2019

Av bettansbalkong - 13 augusti 2019 22:22

.....är en nu då. Det blev roligt och minnesvärt, det där partajet som mina barn ordnade till, överraskningsfesten. Vilket jobb det gjort, så duktiga, tänkte på allt. Ett riktigt hejdundrande kalas. Goda glada vänner, kollegor, släktingar oj va många som kom. Jag har väl börjat smälta det hela nu lite försiktigt. Alltihop stod de för, vad det måste ha kostat och jag får inte swisha dem en slant. Vilken present alltså och inte bara festen utan hemliga ramsan också. Tacksam är ordet, vad de kostade på sin mor alltså. Från maken då fick jag en också en fantastisk present. En resa till Island, och det är nu om bara någon vecka ojojo så spännande. En massa vackra blommor fick jag, lerkurs, presentkort från lillebror med familj på den allra bästa restaurangen i stan, presentkort på den allra bästa klädbutiken i stan, champagne, god dressing, doftljus, underbar keramik från Paradisverkstan, hantverk, hudvårdsprodukter, grönsakshack/mandolin. Flera underbara och roliga tal och frågetävlingen med underfundiga upplevelser ur mitt liv, bildspelet, musiken... .ja, jag saknar ord för allt detta.......
God natt //E

Av bettansbalkong - 9 augusti 2019 00:13

. ...är det en dag kvar innan 60. Det låter inte klokt. För mer än 10 år sedan började jag skriva den här bloggen. Det när jag hade ett år kvar till 50 och jag hade ångest för det. Nu är jag 60 och jag är så glad för det. Tänk vad jag har vart med om mycket det här åren. Jag har blivit farmor så där mitt i. Sedan en liten till för dryga året sedan. Mina älskade barn har flyttat ut allihop. Mina jobb då. Så mycket jag fått vara med om. När jag var 50 precis började jag som projektledare i Sundbybergs hemtjänst. Det var en sådan rolig tid. Efter det en kort tid i Västerås också projektledare. Sedan en kort tid som biståndshandläggare här i hemstaden. Så det privata vårdbolaget, riskkapitalbolaget. Så mycket jag lärde mig om det sättet att driva social omsorg, på både gott och ont. Intressant och lärorikt. Hur man inte kan bedriva vård och omsorg om man säger så. Men så många trevliga människor jag mötte. Sedan som biståndshandläggare på ett bemanningsföretag. I Södertälje, ja vilket åkande det var men också riktigt rolig. Sedan då, ja det jag är nu äldreombudsman. Som jag trodde skulle var att få hjälpa äldre som behövde hjälp, men som blev att se äldres diskkriminering i samhället och skriva rapporter. Nåväl, jag har fått vara med om så mycke, så mycke både privat och med jobb. Tacksam är ordet. Jag är glad. Nu stundar överraskningsfest på lördag som barna här ordnat vet jag. Men hur det blir har jag inte en aning om. I morgon ska jag och maken åka på hemlig resa som de också ligger bakom. Det kan gå. God natt//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards