Alla inlägg den 2 maj 2020

Av bettansbalkong - 2 maj 2020 11:31

....det är nu. Allting är annorlunda och hemskt. Själv hjälper min mor och svärmor. Tur att jag är arbetsbefriad och hittills fått vara frisk. Barn och barnbarn har vi inte träffat på dryga månaden. Inga bjudningar och kalas har vi haft eller varit på. En 40 åring har vi snart i närhet. Men det mesta går att ordna ändå. Vi träffas över nätet och digitalt, vi pratar och skrattar med varandra ändå. Idag blir det promenad för min del. Mitt höga blodtryck anser doktorn kan gå ner med motion och mindre stress. Dagliga promenader under ca fyra veckor här jag lyckats med, blodtrycket högt ändå. Det är stressen som inte går att hantera förstås. Och vem kan hantera den i dessa tider. Igår gjorde vi något riktigt dumt, som man inte ska göra och som kan få konsekvenser.....Vi var till ett par goda vänner, på deras altan, med avstånd och munskydd på, men detta är frånsagt från myndigheterna. Man får inte umgås inomhus med andra än med dem i sitt hushåll. Va har jag gjort!! Men jag lät mig övertalas, hur kunde jag??!!
//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards