Alla inlägg den 18 maj 2020

Av bettansbalkong - 18 maj 2020 22:51

....med maken runt vårt fina område Gröngarn. Promenaderna har jag kommit igång med nu. Kom med i grupp hos husläkarn för bättre hälsa, för min del för att sänka blodtrycket. Vi var några tanter som började den sk Viktiga kursen i februari, innan pandemin, numera har vi haft webbkontakt. Inte i gruppen men enskilt med kurator och dietist. Ja, vad har jag ändrat på. Jo just promenaderna är väl det som har fastat alla fall. Vi skulle köra styrketräning också, och jag hade ju tränat ett tag redan innan. Men det blev ju stoppat med Coronan, ja inte för att gymmet har stängt eller ändrat något, men jag har inte varit där. Övervikt och högt blodtryck som jag har. Nej jag betalar så att säga för att slippa gå dit. Men promenaderna har jag börjat tycka om. Tallriksmodell och mindre kalorier var det ja, det har gått sämre. Men försöker alla fall med mindre kolhydrater.
Men promenaderna blir av nästan varje dag runt vårt fina område alldeles i näheten. Det kan gå. God natt//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards