Alla inlägg den 28 september 2020

Av bettansbalkong - 28 september 2020 09:06

....med anställningsintervjun?
Jo, det blev ett jobb för mig. I en annan stad med ett annat uppdrag. Projektledare för ESF-projekt. Om jag bara tänker på uppdraget, så känns det väldigt roligt, att tillsammans med andra förbättra kvaliteten inom vård och omsorg. Men jag har inte tillåtit mig att tänka på arbetet framåt, eftersom detta innebär en massa hinder. Jag kommer inte att kunna hjälpa mor och svärmor på samma sätt som jag gjort när jag sluppit pendla. Har ju inte pendlat på fyra år, jodå, varje dag utan pendling tänkte jag vilken lycka det var. Jag har haft så bra vad det anbelangar, så nu så är det dags igen, ett par timmar om dagen. Ja, så är det barn och barnbarn som jag inte heller kan träffa och leka och ha kul med. Så var det motionen då, jag har hållt i det här med promenader längre nu än någonsin. Hur det nu ska gå det vet jag inte alls. Allt känns nytt och förfärligt marigt att få ihop.
Men det måste gå.....och jag måste ju ha ett jobb. Så jag behöver tänka på att jobbet är roligt och utvecklande och utmanande, jag har liksom mer att ge i yrkeslivet, och nu är det omsorg som jag älskar......det kan gå. God förmiddag//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards