Alla inlägg under december 2020

Av bettansbalkong - 25 december 2020 07:02

......igår. Jag visste inte hur denna dag skulle bli. Men jag hade en inre bild när döttrarna började prata om denna alternativa julen. Vi brukar vara så många som ses här hos oss. Jag brukar planera och skriva upp på att-göra lista typ den 15:e. Denna jul började inte i mitt medvetande förrän den 22:a. Corona har ju legat som en blöt filt över alla hela året och ännu mer just nu, värre än i våras har det påverkat våra liv. Alla vill ses så här års men nu på ett annat sätt. Vi ville träffas men det fick bli digitalt och sorgsamt med de som bor lite längre bort, som älskade barnen med familjer och saknade barnbarnen där. Vi häromkring och de långt bort men utan barn, skulle ses en kort stund i min mors trädgård. Så det fick bli så. Maken och jag riggade till ned ljusslingor och eldkorgar, massor med filtar och trädgårdsmöblerna togs fram. Så med sittdynor och tjocka vinterkläder satt lilla mamma och min svärmor i solskenet och döttrarna med respektive, min bror med barnen två, maken och jag minglandes runt omkring. Glögg, varm choklad, lussebullar och annat intogs, jag serverade, bullarna och annat delades ut med tång. Visst var det kyligt denna dag, damerna fick värma sig inomhus med visiren på ett par gånger, då alla kom i etapper men var tillsammans ändå liksom. Hur som helst blev den dagen riktigt bra. När vi åkte sen längre fram på efterniddan sa maken, ja det här kanske blir tradition. Men nja, får man vara ned till nästa jul så är nog det ett mycket bättre sätt att träffas som vi vanligtvis brukar. Alla åkte sedan vidare tilk ena dotterns trakt. De var alla friska, åtminstone igår, så det fira där med mat, klappar och övernattning. Bror och barn åkte till sitt. Älskade barnbarnen träffa vi på länk. Maken och jag firade för allra första gången helt ensamma. Men det gick. Mat och underbara Lerin på Tv, sen spela vi ett slag, ett roligt spel maken fick, Antikrundan. Ja, så gjorde vi det här året, hos mor med munskydd och visir.
God morgon//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards