Alla inlägg under juli 2021

Av bettansbalkong - 8 juli 2021 12:16

.....semesterögonblick.
Ja, det är så vi kallar dem maken och jag. Vi har semester, men det är ögonblicken på semestern vi räknar. Ögonblick av den där lyckokänslan som kommer till en lite då och då. Ni vet den känslan när man känner sig så tillfreds med livet. Den känslan stannar kvar någon sekund, ibland någon minut, men väldigt korta stunder. Men känslan är så påtaglig att man minns dem livet igenom. När barnen va små, var man mitt uppe i annat vardagsbestyr, och lika dant när en föräldrar behöver en mer än någpnsin tidigare, då vardagen rullar med insatser högt och lågt, då är det också sällsynt med det " helt tillfreds med livet" känslan. Men nu under semestern ska vi spana efter den här känslan och tänka till när den uppstår. Då sparar vi semesterögonblicken och tar fram dem då och då. Jag har redan sparat några så här i den första semesterveckan.
-När barnbarnen var här i lördags och vi lekte.
- När jag var med farmor och handlade så blev hon så upplivad av att träffa folk
- Nu när jag sitter på bussen mot den bästa staden och ska lulla omkring där och bara vara
-När nyaste lilla barnbarnet titta med sin vackra stora ögon på mig genom messagekontakten. Ja, det är vad jag samlar på, semesterögonblicken.
Det kan gå. God middag//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards