Alla inlägg den 7 december 2008

Av bettansbalkong - 7 december 2008 19:51

...julklappar på nätet. Till makens döttrar i första giftet och min son. Han ska åka till Tailand på juldagen. Det kan han behöva. Han åker med en tjejkompis. JAg har pratat med henne på telefon i somras. Men jag vet inte vem det är riktigt. Han har tagit tjänstledigt i två månader. När han kommer hem ska han ganska snart fylla 30 år. Kan inte förstå att det gått så lång tid. Jag har räknat ut ungefär vad alla barnen ska få i julklapp. Det är ju alltid så dyrt det här med jul. Maken och jag ska väl åka till staden här intill vår, en dag, ev nästa helg. Idag har jag satt tazettlökarna jag pratade om. I en glaskruka med grus i botten. Grus låter så gräsligt, men det är ett slags finslipat beigebrokigt storkornigt grus. Lökarna sitter halvvägs ner i gruset. Det ser så vackert ut. Finast är det när det gröna kommer upp. Men när det blommor kommer doften så är så härlig men skarp. Då är det bara för doften, det är inte så vackert längre, för de blir långa stänglar som måste sättas i annan kruka som är hög. En bild idag borde ha varit på tazetterna, men det blir på ljusstaken i köksfönstret istället. God kväll//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards