Alla inlägg den 26 mars 2009

Av bettansbalkong - 26 mars 2009 23:23

...klockan är halv tolv snart, eller nu, och jag har inte tid att sova. jag ska ha ett litet kalas för mina tanter i vinlotteriet. Vi har hållit på detta vinlotteri sedan 1994. Det är inte klokt att det är femton år i september. Allstå var 35 år när vi starade. vi har förskt en gång att att räkna ut hur mycket vin vi har köpt och hur mycket pengar det rör sig om. Men det blir så många liter och så höga belopp att man måste lägga ned det där. Vi har haft roligt i alla fall. Det flesta är kvar sedan starten. Iband brukar vi träffas sk vinprovningsträffar. Nu är det min tur. JAg fick inte ihop logistiken, så det blev på min sons 30-års dag. Helt otroligt dumt. Men det bestämdes när jag fick veta att han skulle ha en fest för sina kompisar med sin reskompis i Tailand, och vi förtäldrar och småsyskon var inte bjudna. Då bestämde jag mig att istället ha en fest för tanterna. Nu har det löst sig ändå med där firandet av hans födelsedag, då vi firar honom på dagen på lördag. Han har säker massa kompisar sedan som ska hitta på massa hyss, så då kan jag fira att jag varit mor i 30 år istället. Vi har hittat på en del för sonen, så det blir nog kul. Sedan ska jag hem och börja med maten för tanterna. Det blir asiatiskt. Två rätter med ris eller nudlar. Efterrätt ska vi ha, den tänkte jag först deligera, men det blir glass. choklad och chili, Sias. Jag ska köpa den med valnöt också. Men en av gästerna är nörallergiker så vi måste ha alternativ. Det ska bli roligt men tjejerna ska ladda för finalspel i handbollsserien. För den gå av stpeln dagen efter, kl 8:00 samling för busstur till Linköping. Föräldrarna får följa med, vi har bokat två sådana platser. Men hur ska jag orka upp efter en fest med tanterna. Då det dessutom är omläggning till sommartid. Då vi ställer fram kolockorna eller vi längtar fram till sommaren. Det blir en timme mindre. JAg vet inte vad jag ska göra och orka. Maken följer i alla fall med och farmor. Nu har jag bakat och satt upp en gardin i det nya badrummet, som täcker fönstret. Så nu kan man äntligen använda den där toan och duschen på riktigt. Nu i säng, god natt//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards