Alla inlägg den 4 november 2009

Av bettansbalkong - 4 november 2009 07:11

...Jag blir hemma idag, eller i alla fall fram till lunch. Hur ska sådana här tillfällen redas ut sedan, när jag bytt jobb?. Kan ju inte ta mig hem utan vidare eller ens låta bli att åka dit när jag behöver mera vara hemma än därborta. Vet ju inte alls hur de ställer sig till att vara hemma med ett barn som är långt över tolv, då det anses rikitt att vara hemma. Nu tycker inte jag det spelar någon roll med åldern, när man har hör feber och ont i halsen, vilket tyder på halsfluss, en sjukdom som kan komma efter en annan. Hon var ju hemma för ett par veckor sen och låg till sängs i infuensasymtom. Då behöver man någon som kan hjälpa en och ta en till en läkare. Om vi nu får komma till husläkaren i dessa svininfuensatider. Jag får ta semester idag. Den chef vi har nu och haft de senaste åren är den bästa jag haft. Hon fattar, har barn i samma ålder och pendlar som jag. Fö har hon fått jobbet som chef i den största staden i den nya omorganisationen.


Dottern i norr fyller 21 år idag, hennes kompis är där och ska sjunga för henne nu på morgonen och har köpt tårta vet jag. Jag är så glad för det så hon slipper vara ensam så långt bort. Igår hade hon tentan i metod. Hon ringde vid ett-tiden och berättade att hon kände att det gått relativt bra. Nu väntar vi hem henne på lördag och på söndag blir det kalas och en tårta av marsipan som hon alltid får på sin födelsedag. Presenten är köpt och står här intill. Hon och jag ska också ut och handla en mindre väska, en ryggsäck och viktiga preparat från apoteket till resan. usch vad jag tycker det ska bli nervöst att ha henne så långt bort och ända till jul. Men det blir roligt för henne och sina kompisar förståss. Jag har aldrig gillat det där med äventyr.

Nu ska jag ringa min chef och höra hur jag kan göra med den tid som jag behöver vara ledig. God morgon//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards