Alla inlägg den 16 februari 2009

Av bettansbalkong - 16 februari 2009 11:20

...då makens dotter fårn första giftet lämnat kommentar på bloggen. Hon är så gullig på alla vis och var glad för överraskningen under helgen, fredagen med pappa och mamma som blombud från vår hemstad. Gratulanterna under lördagen mm. Jag måste ringa henne. Jag kunde inte sova i natt, vaknade flera gånger, sen gick jag upp vid 4:50. Satt på kaffe, väckte barnen, stora dottern och vi pratade en stund, sen var det bara att väcka hennes rara kille, som skulle vara chaufför till flyglatsen. Där blev jag stoppad för de skulle kolla min väska. Jag hade köpt Kråkbärssylt till svärmor, den burken innehöll för mycket vätska. Jag ville inte checka in väskan som bagage, men fick gå ut och höra med stationen för Norweigan resenärer. De skulle ha syltburken under uppsikt under dagen. Ringde dottern i norr, som skulle hämta burken. Få se hur det blir med den där burken. Kanske får hon den inte förrän till v 12, då skidresan går av stapeln. Det har i alla fall var en mycket trevlig helg, där upp i norr. Första dagen var vi först hos dottern och killen för att fika och äta hennes jättegoda hemgjorda kaka med mycket sött och sprött i. Sedan gick vi på stan, till en butik som dottern velat visa mig och som de ännu ej hade upptäckt, då vi var hos dem i oktober. En helt under bar affär med jätte många smycken och annat trevlig, i stil med Gudrun Sjödén m fl. Där gick vi länge och kollade, jag köpte sylten där, ett halsband med ett litet guldfrägat hjärta på, en sten och en liten pytteskylt i keramik att ha på toalettdörren, där det står Främmen på. Främmande. Toaletten blir så dyr att renovera, jag har skojat och sagt att vi ska ha en automat på dörren, så folk får lägga i en slant när det ska gå in. I det sammanhanget passar den där lilla skylten bra, FRämmen, bara för främmande. I går var vi på en jättestor loppis. Sedan åkte vi till en jättestor loppis. Jag köpte två tavlor, de får jag inte förrän det kommer att gå en bil i någon riktning från staden i norr till vår stad. Dottern i norr vile att vi skulle fika på ett ekokafé, det var ett jättetrevligt ställa. Det var musikvecka i staden och därför spelade flera band där på kafeét. Härligt kaffe, nyttiga bakverk och fin musik i sällskap med mina älskade ungar. Det är vad en femtioåring behöver. Klockan 7:00 i morse lättade flyget, Ch väntade på oss och vi åkte hempåt igen. Idag har semseter. God eftermiddag//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards