Alla inlägg den 4 januari 2015

Av bettansbalkong - 4 januari 2015 15:25

....med folk och festligheter. Julaftonen firades hemma hos oss. Maken, hans ena dotter i första giftet med man och två småttningar, min som med sambo och två småttningar den yngsta 9 månader. Min mamma och min svärmor, min bror och mina tre döttrar. Vi var många och det blev lyckat med god mat i massor, juklappar till de små och fina lappar med beskrivningar på hur vi är. Bra saker om varje som varje perosn har kämpat med att sriva och formulera. Det tog flera timmar och vi var itne klara förrän vid elvatiden. Kul. Det kan vi gör som en av döttrarna sa, det är inte presenterna som är det vitiga utan att man får uppskattning av något slag. Lappana var mycket bättre.

Jaha och sen har det varit nyårsfirande. Döttrarna som pluggar västerut var med sina vänner, äldre dottern vet jag inte faktiskt en idag, mamma, svärmor och makens döttrar med familj hemma hos sig själva. Jag och maken var västerut till sionen men familj. God mat och lycka att vara tillsammans med barnbarnet kan man man sammanfatta detta nyårdfirande med.

Nu är det roliga slut. En av döttrarna västerut åkte hem på nyårsdagen. Den andra därifrån åker på tisdag. Maken börjar jobba i morgon. Jag är hemma till den 12:e om jag har räknat rätt. Så en vecka till i hemmets lugna vrå blir det då för mig.

I övrigt har jag börjat mitt hälsosammare liv här på juldagen. Inspirerats av en gammal barndomskamrat, som för ett år sedan tog tag i sin övervikt. Hon var inplanerad på Gatric by pass, väntade på operationstid. Hon hade varit på alla samtal och provtagningar med läkare och dietstist. Då bestämde hon sig för att göra det själv, utan operation. I somras hade hon gått ned 25 kilo, nu mera ändå. Jag beundrar henne. Hade en liten intervju med henne på juldagen. hon är ett år äldre än mig. Jag bestämde mig äfr att börja i samma ålder som hon och precis på samma dag, ett år senare än hon. Det kan gå.....God eftermiddag//E

 

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards