Alla inlägg den 29 november 2020

Av bettansbalkong - 29 november 2020 13:42

...över dygnet. Gjorde en dygnsmätning. Oftast var det erro/felräkning. Men typ 15 ggr blev det resultat. 110/60 kunde det vara lika många ggr som värdet var ca 150/89. Läkaren sa att jag måste ta blodtrycksmedicin Eneprenil. Mitt stress gick inte bort av pulshöjande gång och ändrad kost. Antingen skulle jag ta antidepressiv medicin el Eneprenil. Jag skulle välja. Vad är det för ordning?
Nåväl jag hörde mig för av två experter som jag känner. Ta bort stressen var de två oberoende av varandras utlåtanade. En operationssköterska, visserligen annat jobb sedan många år, och en utmattad IVA-sjuksköerska i tjänst. Ok jag tog en antdepressiv tablett. Sov som vanligt dvs vakna tre gånger. Dagen efter hade jag hjärtklappning till långt efter lunch. Nej jag tar nog blodtrycksmedicin istället tänkte jag. Idag under min pulshöjande stavgång, fick jag hjärtklappning och ont i bröstet. Efter promenaden gick inte pulsen ned på lång tid. Kan det verkligen va bra att ta blodtrycksänkande och gå raska pulshöjande promenader, är inte blodtryck och puls beroende av varann. Blodtryck lågt och puls hög var min status i förmiddags. Kan det vara helt riktigt det undra den här amatör-medicinaren?
God middag//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards