Alla inlägg den 24 december 2009

Av bettansbalkong - 24 december 2009 12:19

...Farmor är redan där, hon blev ditskjussad av maken i morse. Hon brukar hjälpa till på morgonen med allt möjligt. Jag gjorde röror och ugnsomelett i går kväll, bröd och senat och julkorv och julgodis och glögg är redan där, de tog maken med i morse. Nu har jag janssons frestelse som ska med och som jag gjorde i morse. Alla paket ska läggas i kassar och tas med, sonen kommer förbi och hämtar lite. Igår kväll var alla samlade här som traditonen bjuder. Makens döttrar i första giftet, den ena mågen, sonen, alla tre döttrarna. Har det med åldern att göra, men jag blir så gråtmild nuförtiden, jag var bara så lycklig på den tillställningen, allihop var här och hemma från all världens hörn. Nu är allting gjort för min del, det blev mkt stressigare än andra jular. Tiden var mkt knappare i år. det var väl omstälnikgnen på jobbet, intervjuen, jag hann inte handla ngt på luncherna som jag brukar. det var väl därfrö. Men nu är jag i fas, i fatt. Jag kan börja min julhelg. Jag är som vanlig trött, men det är så skönt att nu äntligen börja slappna av på riktigt. Jag har packat ner wisky, som man får dricka med den här dieten, det är en rökig en som jag fick av farmor för att vi hjälpte henne när hon råkade ut för olyckan. Ska smaka den sedan till Karl-Bertil. Ha en lugn och skön dag hälsar E.  

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards