Alla inlägg under februari 2009

Av bettansbalkong - 12 februari 2009 23:29

...fredag. Godantt//E

Av bettansbalkong - 11 februari 2009 21:10

...för vi hade möte idag. Jag känner inte någon oro för våran omlokalisering, att vi ska flytta verksamheten till en annan myndighet, i ett annat län, en annan stad. Men idag när vi hade möte och träffade lednignen, så blev det mycket information på en gång. Jag har ju min startegi att hantera det här och tar in den informationen jag behöver i lagom takt. Det här var så mycket komprimerat och ingenting nytt, så jag fick ont i huvudet och min allergi starade, jag fick rinnsnuva och blev täppt i näsan om vartannat. Det var nerverna. Nu har de hunnit så här långt med badrummet. God afton//E

Av bettansbalkong - 10 februari 2009 21:08

...och tandläkarbesök vad det som stod på dagordningen idag. Jag jobbade hemifrån. Var till tandläkaren vid 8:00, dum tandläkare var det som jämförde mitt tandben med normala 20-åringars tandben, när jag frågade om när mina tänder kommer att ramla ut, blev han arg och hustrun, tandsköterskan, sur. En tjock liten darrhänt tandläkare, som har en sån jättebra tandhygeinist inhyrd på sin klinik. Synd, ska fråga henne om jag får möjlighet att fortsätta gå hos henne om jag byter tandläkare. Nu hade jag ett hål som behöver lagas, och jag kan inte laga mina tänder själv, så jag får väl gå tillbaka och betala den dummerjönsen för det ingreppet i min mun.

Sedan var jag hemma en lång stund och gjorde två utrednignar som jag tagit med hem för att jobba med. Sen åkte jag köpte ett par jättefina skor på rean, som är mycket användbara. Goretex. på eftermiddagen när de två hantverkarna gått hem för dagen, kom mina älskade döttrar hem från skolan. Vi pratade en stund, ett sådant där guldkorn som femtioåringar behöver. Efteråt gjorde jag en jättestor sats med raggmunkar. Som vi åt sedan i omgångar. Så var det då dags för det där efterlängtade föräldramötet, där vi som varit engagerade i skolresan skulle berätta om vad vi planerat för våra kära barn. Det var bara 13 föräldrar där. MEn det bestämdes ändå att de resan skulle innefatta två nätter. Det kommer att kosta mer och det bestämdes att att skulle lägga 200 kr var. Lärarna blev involverade i att samla barnen för att de skulle få planera och diskutera om vad resan skulle innehålla. De skulle även hjälpa till att ögra en bra informationsblad som skulle gå ut till alla föräldrar för att där kunna fylla talong om vem som kunde köra och dyligt. Det blir nog bra det där. Det fattas två föräldrar att sova över den sista natten. Men det ordnar sig nog. Nu har jag spjärnat emot länge och tänkt ur risker med hela tillställningen, så nu släpper jag det och kör på som det är beslutat. Fö övrigt så ska min dotter i norr åka till Indien i höst i sin utbildning och göra sin B-uppsats genom fälstudier. Om jag släpper all min oro med uträkningar av alla diverse risker det medför, så tycker jag det låter kul och spännade för henne. Nu ska jag vänta in alla barnen här och släppa in katterna från den bitande iskalla februarinatten in i värmen och gå och lägga mig. Sa jag det, att jag hatar februari, den värsta månaden på året. Kallt, grått, halt, mörkt och inte det minsta glädjerik. Förutom att vi på lördag åker till dottern i norr och att den månaden snart är slut. God natt//E

Av bettansbalkong - 9 februari 2009 21:29

...på jobbet blev det. I min arbetsstad hade vi en utbildningsdag med alla som håller på med samma sak inom alla områden på min arbetsplats fick en föreläsning om teoretiska bakgrunder till vår jobb. Det är alltid nyttigt och med tanke på att mitt ämne omnämns i dessa sammanhang, känns det extra roligt. Sociologin kommer liksom till heders i dessa sammanhang. Vi var på en fin plats och det var god mat, så allt ver riktigt bra. När jag kom hem sedan så hade det hänt synliga saker i vårt badrum, kolla nedan....God kväll//E

Av bettansbalkong - 8 februari 2009 18:27

...och inte denna heller. Visserligen har döttrarna kommit både fram och tillbaka från en handbollsmatch en massa mil bort, och det är glädje en sådan här februaridag, men ändå. Det är arbetsdag i morgon och det är väldigt långt till fredag. På lördag åker vi till dottern i norr. Det blir bara en och enhalv dag för att jag bokade fel tid. Hemresan går redan måndag kl 7:00. Men vi kommer på lördag morgon, så lite hinner vi väl med ändå. Det ska bli roligt förutom den där otäcka flyresan. Där uppe har de en meter snö och många minusgrader. Så det blir vinter för oss.

Min kära vän, som avslutade sin utbildnign för ett halvår sedan, är i Östersund, bara maken och hon och åker skidor. På tisdag ska jag hålla tummarna för henne. Då ska hon på intervju igen. Sonen fick jag mail ifrån alldeles nyss. Jag blev så glad. Han är i Veitnam. I morgon ska han flyga tillbaka till Tailand, han och sin resekamrat. Jag är orolig för honom.

God kväll//E


Av bettansbalkong - 7 februari 2009 10:29

...morgon. Jag vaknade av mig själv, vid 9-tiden. MAken var fullt påklädd och på väg till ett jobb han har vissa helger. Han hjälper en kompis med någon slags byggnation. Vi kramade om varandra i det tysta huset och sen åkte han iväg med sin kompanjon. Han hade kokat ägg och varit och köpt bröd åt oss, och kokat kaffe. Det var bara att sätta sig vid köksbordet och läsa vår lokaltidning. Barna kom äntrans lite senare. En av dem ska på handbollsmatch idag. Den andra och jag kankse år på stan. Men först är den här j-ä städnignen, tvättningen och annat som inte blivit gjort, då jag istället åker buss på den tiden det borde ha blivit gjort i veckorna. MEn jag tänker dra ner på det där. Först ska jag skriva insändare, det är roligt och användbar tid när man snart är femtio. Sedan ska jag börja med att baka bröd, sen ska jag ta tvättnignen och städnignen. Det är bra att de håller på med badrummet här, för då känner man inte sig lika nödgad att städa. Det blir liksom inte bättre av det förrän de är färdiga. Så här långt är det gånget nu. Vilken tid det tar. De har hållt på i 14-dagar nu, kostsamt. God morgon//E

Av bettansbalkong - 6 februari 2009 22:24

..det blev här hemma, en av döttrarna blev uttagen idag till riks dvs landslagsträning i handboll. Hon är en av 60 tjejer födda -93 som kom med. Den första från vår stad någonsin. Hon är så glad. Sex av de här tjejerna i vårt regionala lag blev uttagna. Sex av sextio, och en av dem var min dotter. God kväll//E

Av bettansbalkong - 5 februari 2009 19:33

..en av våra jubilarer för året. Den första att jubilera sitt 30:e år är makens äldsta dotter från första giftet. Det ska firas för henne om någon vecka bara. Den andra jubilaren är i Tailand, som fyller 30 om nåogn månad. Tänk vad tiden går. Fast man liksom inte tror det eller inser det. Nyss var den gossen så liten tyckte jag. Mina döttarar, de minsta gick på fotbollsinformation, sen skulle de på handbollsträning. De har haft nationellt prov idag. Min ena dotter skrev fel i rubriken, som hon kom precis efter hon lämnat in. Fick icke ändra. Hon var ledsen, hade gjort en uppsats hon var nöjd med. Men fick fel rubrik, ett misstag. Som icek fick rättas till. Dåligt. Nationella prov är ju för övrigt inte ett dugg tillförlitliga. Tänk er att den skrivningen tar upp frågor som de har lärt sig under fyra år. Det är ju så med pluggande, man lär sig det man håller på med sedan glömmer man. Så har det alltid varit. Ut av de svaren som sammanställs, dras slutsatser, som av vissa politiker kan ange hur urdåliga svenska elever är i skolan. Det så j-ä dåligt underbyggda slutsatser. Jag har en annan bild av de svenska eleverna. Nu är det torsdag och jag väntar på Debatt. Ett bra program tycker jag, där alla röster slåss om att få komma tilltals. Där är det inte bara eliten som tillfrågas, utan även de som man aldrig får höra. Det är inte tillrättalagt om vad som får sägas och inte. Det som är sämst är att det är alldeles för kort. God afton//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards