Alla inlägg under februari 2009

Av bettansbalkong - 4 februari 2009 22:46

..i min kära kommun. Det tog mig 4 timmar att ta mig därifrån. Mina arbetskamrater åkte bil, för dem gick det fortare. Men det är roligt att komma ut så där, träffa kollegor som har samma tankar om framtiden och en undran hur det blir. Kursen var otroligt lärorik och vi kommer att ha använding av det vi gick igenom i den praktiska vardagen. Jag sov oroligt, hotell vill jag vara på tillsammasn med barnen och maken, men det var en underbar fruksot förståss. När jag kom hem hämtade mekan mig. Han han gjort en underbar Carbonara. Jag får ju inte äta pasta, men detta kunde jag inte låta bli. Barnen skule åka skridskor, så de höll mest på med det. Roligt att de gjorde något annat än det vanliga tränandet. Just nu sover de sött i sina sängar. Jag har olivolja i hela ansiktet, fick någon konstig röd fläck i ansiktet. Det var väl torr luft där på hotellet. Det brusade i ventilationen hela natten. Så nu har jag en enkel olivolja till hjälp. Det har kommit en dörr i badrummet. Dörren är vänd åt andra hållet nu, blir nog bättre. Väggarna är täckta med någon slags gipsskivor, en särskild sort för badrum, dyr förståss. Det går framåt. Badrumskommoden blir försenad. Kanske kan vi inte använda badrummet på flera veckor. Nu är det läggdags och i morogn ska jag på mitt första styrelsemöte med facket. Blev invald utan att veta varför egentligen. Få se hur det går till. Sist jag var på något sådant var när jag jobbade i hemtjäsnten. Då hette föreingen Kommunal, nu är det Saco.

God natt//E

Av bettansbalkong - 2 februari 2009 18:14

...till en stad i dalarna på kurs. Jag får ta bussen till en stad bredvid vår och sedan tåg med byte ett par gånger. Idag när jag kom hem berättade tjejerna rysliga saker som en man som överlevt koncentrationsläger berättat för dem. Jag får ont i skellettet av sådant. Det är så hemskt. Tänk vad männsikor har fått vara med om. Jag undrar hur hans liv varit. Nu sitter jag här med klump imagen av allt de berättat, men det är väl det som är meningen.

Jag har lagt in bilder hur det ser ut i badrummet just nu. Det händer en hel del. God kväll//E

Av bettansbalkong - 1 februari 2009 14:39

...tjejerna är på handboll. När de kommer hem ska vi äta middag med farmor, makens dotter i första gifter och hennes sambo. Katterna och jag är hemma, en av dem sitter här nedan och tittar ut i februarikylan//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards