Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av bettansbalkong - 3 augusti 2008 15:30

barnen hemma efter sin cup i södra Sverige. Dottern som var sjuk när hon åkte har inte varit med så mycket. När jag ringde var hon jättehes och hon hade fått hosta. Jag ville hämta hem henne igår och var beredd att åka hela eftermiddagen, men hon ville absolut vara kvar på cupen. Hon vilade hela dagen, åt inget och hade säkert feber. Jag har kontakt med en av ledarna under dagen. De höll koll på henne och skulle höra av sig om hon blev sämre. Idag har vi varit i kontakt med den andra dottern och hon meddelade att hennes syster var mycket bättre idag. Skönt att de kommer när som hellst. Så jag får se hur hon egentligen mår. Jag har varit full av kreativitet hela dagen. När jag slutade måla, ställde jag i ordning igen och plocka undan. Satt upp gardiner, putsade fönsterna som målats, utom den sista. Tejpen måste sitta ett tag till. Sen åt maken och jag lunch. Tänk vad det är enkelt att göra lunch till två personer. Sen gick jag ut i hallonlandet och det var verkligen på tiden, där var det nästan övermoget och det fanns massor av hallon. Det blev 4 liter. Nu har jag en välkomstpaj inne i ugnen till barnen, så vi får fika tillsammans innnan regnet kommer, på vår altan. Jag sätter nog på nytt kaffe i "perkan" och gör ordning slånbärssaft till barnen, som svärmor har gjort. Jag är så glad att jag har ett hallonland, de är livskvalitet att få gå där och plocka och tänka på livet. Om en vecka fyller jag 49 år. //E

Av bettansbalkong - 3 augusti 2008 12:16

ligger under en blöt kökshanduk. Det var under den varmaste dagen i veckan. Han var inte sig lik, utan gick av och an och la sig här och där. Jag förstod att han var varm, så vi försökte komma på sätt som var svalkande för honom. Vi tog en kökshanduk som vi bötte med kallt vatten och vred ur. Ingen trodde det skulle funka, men vi la den över honom när han låg på köksbordet. Det var det bästa sättet, för han låg där under sin handduk och sov länge och väl, han tyckte nog att det var bra i värmen. Det är idéer som kan komma från en som är nästan femtio//E

Av bettansbalkong - 3 augusti 2008 08:32

Ja, så där gick det med det. Inget vidare blev det där. Vitmålade är fönstren vill jag meddela//E

Av bettansbalkong - 3 augusti 2008 08:12

färdigmålat. Ja, jag började igen i fredags att måla fönster. Jag höll ju på med det innan vår resa längs norrlandskusten men fick urinsvägsinfektion ganska raskt efter att vi kommit hem. Så jag la ner det där med målningen. Vårt hus som byggdes 1936 och renoverades av någon i början av 70-talet,

b la böts alla fönster ut och på den tiden skulle man byta sina fönster till en brunbetsad variant. Det har sett förskräckligt ut har vu tyckt och målat en del fönster vart efter. Förrra året gjorde vi om varadagsummet, då passade vi på att måla förståss. Detta gav mersmak för det var inte så svårt att måla som vi trodde. Så under denna semester har vi målat sovrummets väggar och och tak, även fönster. Sedan fortsatte jag av bara farten att måla fönster i trappavsatsen, hall uppe samt nu, när jag kände mig bättre från uvi:n, i barnens rum samt ett element under ett av fönstren. Nu är jag klar och nu ska det baske mig in en bild..........//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards