Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av bettansbalkong - 20 augusti 2008 20:09

...lägga in en bild snart. Jag ska bli lite duktigare på det där med bilder. Idag hade jag som sagt träff med ett par tanter från den där kursen som vi gick. För att lära oss hantera mat kan man säga. En hade börjat med Gi kost för fyra veckor sedan och gått ner sju kilo. Hon berättade och det lät väldigt enkelt och väldigt onyttigt. Hon åt ost och dressingar til sallader men gick ner ändå. En annan hade börjat med någon slags diet, med utbyte av måltider mot soppor och drinkar. Jag själv fortsätter med motionen och hade ju gått ned ett kilo sedan förra veckan. Jag kände verkligen att vi var på gång, att få kontroll. Vi bokade in en ny tid och skulle försöka fortsätta med våra nya vanor. Jag ska också försöka att inte äta bröd, potatis, pasta och ris. Vi får se hur det går. Dottern som ska flytta ringde nyss och undrade om det är ok att hon har ett avskedskalas för sina vänner och för killens vänner här på fredag. Hur ska de hinna packa tänkte jag. Men hon har ju ett par dagar på sig. Det är klart att de ska kalas. Maken, systrarna och jag kan väl göra någor annat. Vi kan t ex gå ut och äta och gå till farmor eller något. Vi får planera det. God afton//E

Av bettansbalkong - 20 augusti 2008 14:20

Jag har klippt mig på lunchen. Det behövdes, men jag tror att jag får använda platttången varje morgon nu för att få ordning på håret.Jag hade gått gått ned nästan ett kg vid vägningen i morse. Innan jobbet tog jag den korta rundan. Mina kollegor är och dricker kaffe just nu. Jag står över, tog ju långlunch idag och behöver jobba in lite. //E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards