Alla inlägg den 12 september 2008

Av bettansbalkong - 12 september 2008 23:14

...raderades, när jag skrev förut ikväll. jag tyckte att jag hade skrivit så långt och bra och så var det bara borta. Jag skv ungefär så här. att jag vill vara hemma mera, jag behöver göra så mycket, vara trädgården, hänga in sommarkläder, städa, planera renoveringen av det övriga vi bestämt, spackal och måla de nya garedroberna som kommit plats i veckan, tvätta, vara med barnen. Jag hinner inget numera och jag träffar aldrig barnen. Alla dagar i veckan så åker jag innan barnen gått upp, när jag äntligen kommer hem så är de på träning. Vi är aldrig hemma allihop och är tillsammans. Jag behöver vara ledig så jag kan göra allt jag behöver. I morgon vill jag t ex åka till min arbetsstad där det har kulturnatt i helgen. Jag vill åka dit med familjen, men vi får se hur det blir. Någon måste ta tag i det jag måste göra för vår existens. Jag ska nu försöka ta tag i det värsta. Jag har precis städat toan upp och nere. Nu har jag bärt ner en tvättkorg i tvättstugan och har en till i trappan. Jag blev kvar uppe för jag kom att ev ska jag köpa en sänggavel på blocket. Jag var itne först på tur, men ska få besked i morgon. Jag ska ringa upp på kvällen. Skulle den som ska titta i morgon inte ha sängen, så skulle jag få köpa den. telefonnummret behövde jag checka av var det var. Men lappen jag skrev upp det på var borta. Någon hade slängt den. Jag fick gå in på nätet och leta reda pådet igen. Därför vart jag kvar här och gick på bloggen för att skriva av mig. Nu går jag ner i tvättstugan och plockar, sorterar och lägger de två korgarna i olika högar så maken kan börja tvätta i morgon. Blir jag klar kan det ju bli av att besöka kulturevenemanget i arbetsstaden. Barnen och maken vill jag förståss ha med, få se om de vill. Har jag inte sorterat tvätt kan det inte bli av. Kl är 23:27, det tar alltid en timme i tvättstugan. Vem har sagt att det ska vara enkelt?//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards