Alla inlägg den 17 september 2008

Av bettansbalkong - 17 september 2008 22:19

...på riktigt. Nu har den här dagen gått till ända. Började med en dusch i morse. det var vagning. Jag hade gått upp precis som jag trodde. 400 g sådar- maken hade också gått såg jag i hans vikt och motionsbok. Det går inget bra för oss nu. Han har t ex inte sprungit på hela veckan. Han har inte hunnit. JAg har bara gått en dag den här veckan. Det vill sig inte och jag har ursäkter. Igrå så skulle jag var tidig på jobbet, för den där rapporten. Idag hann jag inte med snabbussen, så då ville jag inte sinka tid med att gå. I morgon ska jag ta bilen för jag ska på et jobb i annan stad i närheten av hemstaden. Sedan efter jobbet ska jag hämta min stora lilla flicka på flygplatsen. Efter jobbet idag så var min mamma, min make och jag till min bror som fyllde år idag. Det är min lillebror. Barnen var och fotografera sig för något slags repotage, sen tränade de. När vi kom hem så städade jag dem hemkommande dotterns rum. Det var så ledsamt. Jag har alltid tyckt att det varit jobbigt med allt stök i hennes rum. Nu ville jag inte städa upp och dammsuga, jag vill ha henne kvar precis som hon var innan hon flyttade. Det är hennes damm och smulor. Jag städade bara lite och dammsugningen gör jag i morgon. Jag saknar henne så rysligt mycket. Min goda vän ringde och berättade att hon varit på intervju för ett jobb i grannkommun. Av 30 sökande var hon en av de som valts ut för intervju. Det närmar sig. Hon kommer endera dagen att få jobb. Efter samtalet ville döttrarna båda två ha massage. Det brukar de få iblnad, men dock allt för sällan. Men nu gjorde jag det. Maken undrade om jag skulle komma ner igen eller gå och lägga mig. Jag gick ner igen när massagen och sömnen kommit på mina två. Men då var maken aldeles för trött för att prata och ungås. Han gick upp. Och vad gjorde jag? Tog en kopp varm choklad och smörgås med smör och ost och doppade den här framför datan. Så får det inte gå till! Jag är överviktig och ska på min höjd äta ett skorpa. men det är trots allt en hel vecka kvar innan nästa vägning. Nu är det kudden som väntar mig. I morgon sovmorgon. Ska ju vara på resande fot först klockan 11. God natt//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards