Alla inlägg den 28 maj 2009

Av bettansbalkong - 28 maj 2009 19:44

...från den där hjärtslagsräknaren. Sedan åkte jag till arbetsstaden, kunde bara inte ringa och säga att jag ville jobba istället. Så jag åkte dit. Det ösregnade över den där herrens hem och marker. Jag gick inte en meter utan åkte bil medan de andra gick och blev sjöblöta. Men jag och en hel del andra satt i en stuga där och pratade. Sen blev det lunch, pastasallad och ett par tre bitar kyckling, bröd och vatten. Så för min del åt jag kycklingen, några salladsblad och drack vatten, fy vad äckligt. Jag ville ha pastan. Men jag har blivt så van att inte äta, som om det är nåogt gift i det. Så jag lät bli. Sedan var det visning av det gamla huset. En jättetrevlig guid vidade och pratade. Han var så duktig, det lät som musik i öronen, som balsam för själen eller hur jag ska uttrycka det. Jättebra och trevligt på alla sätt. Sedan vart det kaffe, inget bröd för mig. Sedan åkte jag hem till kontoret med några andra som fick nog av regnet. Jag hämtade lite papper och pärmar för jag har en tanke om att jobba hemma i morgon. Vi får se. Nu pratar jag med min goda vän som fått jobb i en nära belägen stad som biståndshandläggare. Ska ta hand om henne nu. God afton//E

Av bettansbalkong - 28 maj 2009 05:20

...JAg har sovmorgon. Kunde inte sova, gick upp medan maken var hemma. Har ju så många sladdar och på mig. Jag undrar varför jag inte gå ner i vikt. Det har aldrig varit så trögt med någon annan bantningsmetod. Nu har jag inte ätet så mycket kolhydrater på en vecka och fyra dagar, men endast några hundra gram har gått ner. Har tänkt att kroppen är väl så ovan med den här dieten så den har gått in för svält eller något sådant. Jag har mina teorier. Kan det vara för att jag har ätit en hård smörgås varje morgon för magens skull eler för att jag ätit min tre-veckorssallad som det är några matskedar socker i den lagen eller för att jag äter för mycket fett, att det ändå inte stämmer det hon dr Dahlqvist säger. Jag anar att jag gör fel på något sätt. Det här kan man ju inte fråga någon om, metoden är inte vedertagen och folk tvivlar. Ändå känner jag mig mycket piggare, själsligen i alla fall. Känner att jag gör rätt. INte en brödbit, inte en fruktbit(jo två päron med en veckas mellanrum), inte en potatis, inte en pastabit, inte ett riskorn. Vad gör jag för fel? Nu ska jag bara vänta in att kl ska bli 8:00 så jag får ta av mig det här. God morgon//E

Presentation


Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards